DE TORNADA A LES URNES

L'enquesta prohibida de les eleccions generals del 26-J: penúltim sondeig

'El Periòdic d'Andorra' difon una nova entrega del baròmetre del GESOP que ja recull l'impacte del 'brexit'

icoy34413959 combo web  rajoy pedro sanchez iglesias rivera160622204110

icoy34413959 combo web rajoy pedro sanchez iglesias rivera160622204110

1
Es llegeix en minuts

'El Periòdic d'Andorra' publica aquest dissabte el cinquè sondeig de l'enquesta prohibida de les eleccions generals del 26-J, el primer que recull l'impacte de la victòria del 'brexit' en el referèndum sobre la sortida del Regne Unit de la UE. Del total de 900 enquestes de la mostra, 300 s'han fet després de conèixer el resultat de la consulta britànica. Així mateix, totes les entrevistes es van fer després que sortís a la llum el 'Fernándezgate', les converses del ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, i el director de l'Oficina Antifrau de Catalunya, Daniel de Alfonso, sobre una suposada conspiració contra els partits sobiranistes poc abans de la consulta del 9-N del 2014.

El rotatiu andorrà oferirà aquest mateix dissabte un últim sondeig poc abans de la mitjanit, unes nou hores abans que obrin els col·legis electorals a Espanya. Dimarts es va publicar la primera entrega; dimecres, la segona; dijous, la tercera, i ahir divendres, la quarta.

Com ja va fer en anteriors eleccions -les generals del 2008, les catalanes del 2010, les municipals del 2015 a Barcelona o les generals del 20-D-, 'El Periòdic d'Andorra' ofereix als electors un 'tracking' diari encarregat al Gabinet d'Estudis Socials i Opinió Pública (GESOP) sobre les expectatives electorals, que a Espanya està prohibit des de les 0.00 hores de dimarts passat.

Notícies relacionades

Aquesta paradoxal situació és responsabilitat exclusiva dels partits polítics amb representació parlamentària quan el 2011 es va reformar la llei electoral i van renunciar a adaptar-la a la nova realitat digital, mantenint el veto a publicar i difondre sondejos electorals des de cinc dies abans dels comicis. No obstant, tant els partits (que estan finançats amb diner públic) com empreses encarreguen aquests 'trackings' per conèixer les tendències de l'última setmana de campanya, unes tendències que poden ser decisives per decantar la balança a les urnes.

Amb el sondeig diari d''El Periòdic d'Andorra' es corregeix aquesta situació i els ciutadans accedeixen a la mateixa informació que les elits polítiques i econòmiques.