El PP es burla del "documentet de tres paginetes" de Compromís
Els populars insinuen que Pedro Sánchez "s'arrossega pel parquet" acceptant estudiar la proposta del partit valencià
El PP s'ha burlat aquest dimarts del "documentet de tres paginetesdocumentet " presentat per Compromís per buscar un acord 'in extremis' entre les forces d'esquerra que desbloquegi la legislatura. El portaveu popular al Congrés, Rafael Hernando, ha sostingut que l'intent de la formació valenciana no és més que una "xarlotada" i un "numeret" d'última hora, ja que, segons la seva opinió, suposa "tornar al passat" i al conat de pacte que el PSOE va buscar amb Podem i Ciutadans i que, segons ha recordat, "va acabar en fracàs".
I, en referència a la resposta oferta pel PSOEPSOE, partit que s'ha mostrat d'acord amb 27 de les 30 mesures de Compromís i ha ofert un govern amb membres independents, ha insinuat que Pedro Sánchez "s'ha arrossegat pel parquet" i està "tirant a terra el prestigi" del Congrés.
Segons la interpretació del PP, partit que diu que no està ni mínimament preocupat davant la possibilitat d'un acord d'última hora, la imatge que ha deixat aquest dimarts el pas dels últims representants dels partits per la Zarzuela és la d'un "final de festa" en què "alguns estan més a veure qui pot pagar la factura", en referència a l'intent dels partits d'evitar que caigui sobre les seves espatlles la responsabilitat de la previsible nova convocatòria electoral.
Tot i això, Hernando ha reclamat públicament a Sánchez que "recuperi la dignitat que mereixen els votants socialistes" i els espanyols i accepti la gran coalició amb el PP.
EL 'POSTUREIG'
En la mateixa línia, el vicesecretari de Sectorial del PP, Javier Maroto, ha acusat aquest dimarts PSOE, Podem i Compromís d'estar utilitzant la ronda d'audiències amb Felip VI per a un "últim episodi del postureig i de l'engany", amb què tracten de culpar-se els uns als altres de la impossibilitat que hi hagi un acord d'investidura.
"Em sembla que el que està passant a les consultes amb el Rei i les propostes d'última hora són l'últim episodi del postureig i de l'engany per tractar d'explicar qui és el culpable de la situació política que té Espanya", ha opinat.
Segons el seu criteri, d'aquesta manera Podem i Compromís "volen donar-li la culpa al PSOE" donar-li la culpai els socialistes tracten de culpar el partit de Pablo Iglesias que s'hagin de repetir les eleccions.
Pel dirigent del PP, "tots ells" són culpables perquè han bloquejat la situació i no han donat cap possibilitat que es pogués forjar "l'única opció raonable i consistent" que hi havia, que era la gran coalició.
En aquest sentit, ha subratllat que el PP manté "en aquests moments" aquella oferta al PSOE i a Ciutadans i s'ha queixat que el líder socialista, Pedro Sánchez, sigui com "el gos de l'hortolà, que ni menja ni deixa menjar".
"I les conseqüències d'aquesta actitud les paguem tots els espanyols", ha afegit.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Siderúrgia Celsa suspèn la cerca d’un soci espanyol després del refús de Criteria
- Perfil García-Milà, la macroeconomista que no perdia mai el cap
- Promoció Catalunya es recolza en la gastronomia per a la campanya turística del 2025
- Energia Corredor afirma que el Govern ha demostrat confiança en Red Eléctrica
- El sistema bancari El BBVA manté l’opa sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern