FILTRACIÓ DE LES GRAVACIONS
Susana Díaz, al comitè federal: "Un govern de coalició amb Podem no el veig"
Javier Fernández va acusar Pablo Iglesias d'incitar les bases socialistes a "amotinar-se" i Vara va censurar que el partit morat no vulgui ministeris socials

/
"Un govern de coalició amb Podem no el veig. No el veig". Aquestes paraules les va pronunciar dissabte passat durant la celebració del comitè federal Susana Díaz, la presidenta de la Junta d'Andalusia i una de les més acèrrimes detractores dins del PSOE d'un pacte amb el partit de Pablo Iglesias, segons ha difós aquest dilluns la cadena SER, que ha tingut accés a les gravacions del conclave socialista. Després de conèixer-se les gravacions, la direcció del PSOE ha censurat la filtració i ha instat a respectar les normes del partit.
Però Díaz no va ser l'única que va carregar contra un possible executiu de PSOE i Podem. Altres barons, com l'asturià Javier Fernández o l'extremeny Guillermo Fernández Vara, van carregar amb duresa contra Iglesias i la seva oferta de coalició.
En la seva primera intervenció, Díaz va recordar a Pedro Sánchez que el PSOE "va treure el pitjor resultat de la història" i va considerar que si no van aconseguir vèncer el PP, "que tenia els casos de corrupció segurament més greus que hem conegut en aquest país", és perquè no no anaven pel "camí correcte".
"Un govern de coalició amb Podem no el veig. No el veig. No és el govern socialista, amb aquest projecte progressista, reformista que s'ha parlat aquí, amb aquests vuit pactes que recolzo del secretari general, que necessita el nostre país", va dir Díaz a porta tancada.
Per la seva part, Javier Fernández va acusar Pablo Iglesias de propiciar "un motí, un motí de les bases contra els seus dirigents". El president asturià també va criticar que el líder de Podem qualifiqui la direcció socialista d'"host de mandarins" i d'atacar el PSOE no pel que fa, sinó pel que és.
El seu homòleg extremeny va seguir l'andanada de Fernández i va criticar que Podem no hagi reclamat, en el pacte de govern que va oferir al PSOE, cap ministeri de caràcter social. "No n'han demanat ni un, que ningú pateixi als departaments on jo he estat. Que es manipuli, que s'organitzi el país, que es mogui internacionalment, però per favor, no em portis pobres ni em portis esparracats, que no en vull saber res", va dir.
EL SUPORT DELS INDEPENDENTISTES
El president extremeny també va advertir el secretari general dels riscos d'arribar a la Moncloa amb el suport dels independentistes d'ERC o Democràcia i Llibertat, una advertència a què es van unir Eduardo Madina i el president d'Aragó, Javier Lambán.
"Si no deixem clar que el PSOE no té res a veure amb l'independentisme ni per activa ni per passiva, a nosaltres a Extremadura ens maten", va dir Vara. Madina, per la seva part, va considerar que si Sánchez accepta el suport dels sobiranistes catalans, Espanya es partirà i el PSOE es partirà, un final que també va augurar Lambán: "Seria el patíbul definitiu del partit socialista".
ESCENARI D'ELECCIONS
La possibilitat que es repeteixin els comicis també va estar sobre la taula del comitè federal. Així, mentre Javier Fernández es va inclinar per aquesta opció, Vara va considerar que seria un desastre. "Crec que no ens aniria bé i, a més, crec que no li aniria bé al país", va insistir.
COMUNICAT DE LA DIRECCIÓ
Notícies relacionadesDesprés de difondre's les gravacions de les intervencions del comitè federal, la direcció del PSOE ha emès un comunicat en què ha censurat la filtració. "La comissió executiu federal desitja expressar la seva indignació per la filtració a un mitjà de comunicació de les intervencions fetes a porta tancada per diversos dirigents", apunta el partit, a més de recordar que aquesta mena de pràctiques "contravenen les normes internes" del partit, i per això insta els seus membres a respectar-les.
"Aquesta mena de filtracions alteren el normal funcionament de la nostra organització i a l'únic que contribueixen és a limitar la llibertat d'expressió dels seus dirigents, que considerem imprescindible per portar a terme un bon debat i l'encertada presa de decisions", afegeix la direcció.
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Pronòstic delicat Operat d’urgència el ferit greu per l’atropellament de Cornellà
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre la rua multitudinària: «Em vaig quedar impressionat. Va ser increïble»
- CONTEXT Amor lliure i responsable
- Tribunals El jutge va eliminar el perfil de la víctima dels pederastes del Raval
- "No et mata, però et treu la vida": tres dones posen rostre a la fibromiàlgia, la malaltia ‘invisible’
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- EL GIRO D’ITÀLIA Ayuso torna a desafiar Roglic i li retalla un altre segon
- Fórmula 1 Alonso i Sainz il·lusionen a Imola a l’entrar entre els sis primers
- TEMPORADA CITYZEN EN BLANC El Crystal Palace guanya la FA Cup i deixa el City amb les mans buides