Una altra missió espinosa

CDC encarregarà aquest dilluns a Francesc Sànchez que encarrili el congrés de refundació

fmasreal31544977 tarragona  tarragones   22 10 2015  caso 3   xavie160115182647

fmasreal31544977 tarragona tarragones 22 10 2015 caso 3 xavie160115182647

2
Es llegeix en minuts
Neus Tomàs
Neus Tomàs

Periodista

ver +

Francesc Sànchez (Sant Boi, 1971) recorda sovint que procedeix del Baix Llobregat, una comarca que no és precisament bressol de dirigents convergents. Però ell és les dues coses, i a partir d'ara, amb més responsabilitats. Aquest dilluns es reuneix l'executiva convergent i Sànchez rebrà l'encàrrec d'encarrilar el congrés de refundació de CDC, un conclave de caràcter catàrtic en què s'intentarà girar full del pujolisme (tot i que als tribunals segueix molt viu) i buscar una fórmula per intentar recuperar els vots que ha anat perdent elecció rere elecció des del 2010.

En un partit en què els quadros estan ressituant-se, Sànchez, ben considerat pels seus, ara és de tots i no és de ningú. Va ser home de confiança d'Oriol Pujol Ferrusola abans que aquest passés definitivament a l'ostracisme, després d'haver seguit movent els fils a la seu del carrer de Còrsega quan la investigació pel ‘cas de les ITV’ ja l'havia situat en l'epicentre de la trama. Era el seu amic, però no va tenir res a veure amb els seus negocis. Amb la sortida definitiva de Oriol Pujol, va arribar el moment de Josep Rull. I Sànchez es va guanyar la seva confiança amb una fidelitat que ha quedat demostrada. Però si hi ha algú que sembla que no ha tingut mai cap dubte sobre ell ha sigut Artur Mas, amb qui discretament ha despatxat sovint al Palau de la Generalitat. Com a advocat se sap com ningú els detalls dels fronts judicials que té oberts el partit.  

és de ningú.   del partit estan ressituant-se, Sànchez és de tots i no 

En un segon pla, sempre ha estat present en els moments complicats: al costat d'Oriol Pujol quan per primera vegada va haver de declarar davant la justícia, expressant el seu suport a l'extresorer Daniel Osàcar, i també a l'actual, Andreu Viloca, tots dos imputats pel presumpte finançament irregular de CDC. Com a responsable de comunicació i règim intern, en els últims temps ha començat a guanyar projecció pública i la seva principal tasca ha sigut insistir que, tot i els registres realitzats per la Guàrdia Civil, el partit està net. “No hi ha res a amagar”, reitera quan se li pregunta. Però el degoteig de novetats en el sumari de l'anomenat 'cas del 3%' desmentirien aquesta afirmació.  

LA VISITA A QUERALBS

Notícies relacionades

Un dels seus moments més complicats va ser quan va haver d'exercir d'emissor del partit per trucar a la porta de la casa de Jordi Pujol a Queralbs i reunir-se amb l'expresident' amb l'objectiu que li donés més detalls sobre l'‘herència’ amagada a Andorra. Sànchez els hi va demanar però el fundador de CDC no els hi va donar. Ni a ell ni a ningú del partit, pel que s'ha pogut comprovar després, ja que, segons el jutge, els diners (molts més dels que va confessar tenir) existien encara que no eren una deixa aparcada sinó el fruit dels negocis foscos del clan familiar.  

En les pròximes setmanes, i sota la batuta de Mas, Sànchez, que és expert en resolució de conflictes, haurà d'encarrilar un congrés que, avui dia, té dos noms a sobre de la taula: Jordi Turull i Germà Gordó. El primer, cap de files al Parlament, no ha expressat en públic la seva intenció de lluitar per la secretaria general. Però es dóna per fet que ho farà. El segon, exconseller de Justícia i ara diputat ras, ha fet arribar el missatge que pugnarà pel càrrec. A diferència de Turull, a Gordó no li sobren amics en l'actual direcció, encara que confia en les federacions per guanyar suports. Mas promet ser neutral. ¿Ho serà?  

Temes:

Convergència