La CUP va proposar Viver Pi-Sunyer com a alternativa a ser investit Mas
La formació independentista estudia el camí a seguir per la comissió negociadora sobre un acord d'investidura amb JxSí

Francesc Homs, Artur Mas i Carles Viver Pi-Sunyer, al Palau de la Generalitat, en una imatge de l’abril del 2015. /
La CUP va posar sobre la taula el nom de l'exmagistrat del TC i president del Consell Assessor per a la Transició Nacional, Carles Viver Pi-Sunyer, com a alternativa a Artur Mas a la presidència de la Generalitat.
Segons ha avançat 'La Directa' i ha confirmat l'esquerra independentista, la proposta es va plantejar el 3 de novembre en una trobada de negociació amb Junts pel Sí.
La coalició de CDC i ERC va respondre amb una altra oferta: una presidència amb Mas al capdavant i cedint pes a tres vicepresidències en mans de Neus Munté, Raül Romeva i Oriol Junqueras.tres vicepresidències Neus Munté, Raül Romeva i Oriol Junqueras La CUP es planteja aquest diumenge al Debat Nacional de Manresa quin camí ha de seguir la comissió negociadora.
La CUP i Junts pel Sí han mantingut tres reunions discretes a part de la quarta de l'11 de novembre que va transcendir als mitjans de comunicació. Va ser precisament en la tercera quan la CUP, en una reunió a sis veus, va proposar que fos Carles Viver Pi-Sunyer qui presideixi la Generalitat com a alternativa a Artur Mas.
PI-SUNYER ES VA QUEDAR FORA DE L'HEMICICLE
En les eleccions del 27-S, no obstant, el president del Consell Assessor per a la Transició Nacional va quedar fora de l'hemicicle, ocupava el lloc 71 en la llista de JxSí. La fórmula perquè pogués ser elegit diputat, el president ha de ser parlamentari, passava per la dimissió del diputat per Barcelona Jordi Cuminal i que renunciessin a l'acta de diputat tots els membres de la llista fins que entrés Viver Pi-Sunyer.
Junts pel Sí va respondre la CUP en la quarta reunió, la de l'11 de novembre, que va transcendir a la premsa. Hi assistien Mas, Raül Romeva, Josep Rull, Marta Rovira i Oriol Junqueras, i Anna Gabriel, Benet Salellas, i Antonio Baños. En aquesta trobada es va oferir Mas com a president però cedint pes cap a tres vicepresidències fortes, que assumirien Neus Munté, Raül Romeva i Oriol Junqueras.
Notícies relacionadesDe fet, a la segona volta del debat d'investidura Mas va posar sobre la taula, a més, sotmetre's a una qüestió de confiança perquè el Parlament decideixi si el seu govern ha de seguir o no. La primera reunió va ser el 21 d'octubre i la CUP va plantejar ja llavors una fórmula per a un lideratge compartit. La proposta passava perquè Mas actués de Comissionat per a la Internacionalització del Procés, avalat pel Govern i Parlament, com un conseller d'Exteriors.
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- La relació post-Brexit La UE, Espanya i el Regne Unit segellen un acord polític històric sobre Gibraltar
- Mesures per al curs vinent Educació restringirà encara més l’ús de mòbils i pantalles als centres
- Tempesta judicial i política Una gravació de Koldo vincula Santos Cerdán amb comissions
- Mobilitat Els taxistes activen una ofensiva contra els VTC a l’aeroport
- Ciència La mapa més gran de l’univers ja és a la xarxa: una finestra inèdita a l’origen i evolució de les galàxies
- Accident aeri Un avió amb 242 passatgers amb destinació a Londres s'estavella durant l'enlairament en una ciutat de l'Índia
- Entrevista Paco Pérez, psicòleg infantojuvenil: «Veig nens de set anys que demanen als seus pares anar al psicòleg»
- Educació a Catalunya Les escoles catalanes tindran 550 nous docents per atendre alumnes amb necessitats educatives especials
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre