JUDICI PER SUBORN

La discreció de Matas

La discreció de Matas_MEDIA_1

La discreció de Matas_MEDIA_1 / EFE / MONTSERRAT T DIEZ

1
Es llegeix en minuts

El cercle polític més íntim de Jaume Matas no sabia que la seva dona, Maite Areal, treballava de relacions públiques a l'Hotel Valparaíso, segons van relatar ahir tres exconsellers al jurat del judici per presumpte suborn que afronta l'expresident balear, una peça més de l'extens cas Palma Arena.

Notícies relacionades

Els llavors consellers de Turisme, Salut i Presidència, Joan Flaquer, Aina Castillo i Rosa Puig, respectivament, van declarar que no els va comentar mai res d'aquest lloc de treball que el mateix Matas va admetre dilluns que va demanar a l'hoteler Miquel Ramis. Un any després, Ramis va fer fora Areal per ineficient, una situació que s'ha repetit en la seva carrera. La Fiscalia Anticorrupció considera que aquella feina va ser un regal i exigeix la devolució dels honoraris, 42.111 euros, a més d'una multa de 9.000 euros.

Dos empresaris d'un despatx fiscal van explicar que el 2006 van contractar Areal «per ser la dona del president». Van pensar que seria «una bona inversió» i que atrauria clients per les seves relacions, però la van acomiadar perquè no va portar «ningú». Per la seva part, el director dels col·legis del bisbat de Mallorca, Antonio Ribot, va declarar que va haver de cridar a l'ordre la dona de Matas, mestra de professió, per absentisme laboral, i que va acabar fent-la fora. Altres testimonis de la defensa, com el portaveu del PP balear i nebot de Ramis, van dir que sí que coneixien el lloc de treball d'Areal a l'hotel. MARISA GOÑI