Telemadrid nega haver comparat polítics catalans amb nazis i estalinistes
La cadena pública no veu necessària una rectificació i convida ERC a visionar de nou el polèmic reportatge
El director general del canal respon al cap de dues setmanes la carta que Alfred Bosch li va enviar després de l'emissió
Dues setmanes ha trigat Telemadrid a respondre la carta en què el portaveu d'ERC al Congrés, Alfred Bosch, li demanava "una rectificació pública clara i contundent" per l'emissió del reportatge que equiparava l'estratègia del nacionalisme català amb les tècniques de propaganda del nazisme i l'estalinisme. El director general de la cadena pública de la Comunitat de Madrid, José Antonio Sánchez Domínguez, té un altre punt de vista i replica que el treball no ha comparat "en cap moment" polítics catalans amb Hitler o Stalin.
El canal no considera que hagi de fer "cap rectificació clara i contundent", com li exigia Esquerra, perquè no ha incorregut, diu, en la falta que se li imputa. "Si hagués estat així", assenyala, "Telemadrid hauria incorregut no ja en una greu banalització de l'estalinisme i el feixisme, sinó en una autèntica aberració històrica".
To irònic
Sánchez Domínguez fa servir la ironia per assenyalar, a l'inici de la seva carta, que l'"alegra" que Bosch hagi tingut "ocasió de visionar el reportatge de Telemadrid sobre la perversió del llenguatge en la política" i assegura lamentar el "disgust" que el document li ha ocasionat al dirigent d'ERC, defensa el treball i fins i tot el convida a veure'l de nou: "Em permeto demanar-li que torni a visionar el breu reportatge per comprovar que, en cap moment, Telemadrid ha comparat el president de la comunitat autònoma de Catalunya, ni destacats líders d'ERC, amb dirigents estalinistes i nazis, tal com sa senyoria afirma erròniament a la seva carta".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- 40 anys de ‘retorn al futur’ Un DeLorean es passejarà el dia 29 per Barcelona
- De ruta per LLancà Els camins de la tramuntana
- CATA MAYOR La bona brasa marina arriba a Sabadell
- Restaurants a prop del mar per menjar després de la platja
- Dues propostes Viatjar a Tòquio i Beirut sense sortir de Barcelona