NOVA DECLARACIÓ A L'AUDIÈNCIA NACIONAL

Els plaers de Crespo a Rússia

Petrov va retratar l'exalcalde de Lloret i la seva dona a l'helicòpter privat del cap del mafiós

Viatge privat 8 Crespo i la seva dona, a l’helicòpter de Kanaikin.

Viatge privat 8 Crespo i la seva dona, a l’helicòpter de Kanaikin. / LA SEXTA

1
Es llegeix en minuts
MAYKA NAVARRO
MADRID

El mateix dia que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va rebre l'escrit del jutge de l'Audiència Nacional Eloy Velasco en què s'assenyalaven els indicis que segons el seu parer haurien de motivar la imputació de l'exalcalde de Lloret de Mar i diputat de Convergència Xavier Crespo, el magistrat va tornar a prendre declaració al presumpte mafiós rus Andrei Petrov.

Velasco volia tornar a preguntar-li i contrastar algunes de les informacions aportades en els últims dies per la dotzena llarga d'imputats que han desfilat per l'Audiència per prestar declaració. En qualsevol cas, l'interrogatori, de poc més d'una hora, no va aportar novetats. Petrov va ratificar tot el que ja va explicar en les seves dues anteriors declaracions, una davant la Guàrdia Civil, i una altra davant Velasco.

LES BONIFICACIONS / Assistit per un nou lletrat, Petrov, l'home que va venir a Lloret fa deu anys amb les butxaques buides, va treballar de xurrer i al qual s'acusa de blanquejar 56 milions d'euros procedents del crim organitzat, va confirmar haver finançat els clubs de futbol i hoquei de Lloret. I que els pagaments els va fer per indicació de Crespo i el seu primer tinent d'alcalde, Josep Valls, imputat en el cas, per no tenir problemes en els seus projectes a Lloret.

Notícies relacionades

Petrov va tornar a deixar clar que pagava com a contrapartida a un bon tracte per part de l'ajuntament de Lloret, i va reiterar que, en el primer viatge que van fer a Rússia, Crespo li va prometre que el bonificaria amb una rebaixa del 50% en els impostos del projecte de l'antiga plaça de toros.

Aquell viatge de Crespo i la seva família el va pagar Petrov de la seva butxaca. I la Guàrdia Civil va trobar a l'ordinador delcaporus algunes de les fotos de record d'aquelles minivacances de luxe en què la família Crespo i la de Pilar Gimeno, arquitecta, empresonada per aquesta investigació, van disfrutar de plaers reservats als milionaris. Per exemple, en una foto, difosa ahir per La Sexta, es veu un somrient Crespo amb la seva dona, Guadalupe Oliva, a l'helicòpter privat de Viktor Kanaikin, cap de Petrov a Rússia.