DEBAT DE POLÍTICA GENERAL AL PARLAMENT
El PPC acusa Mas d'"afegir més crisi a la crisi"
Els populars sol·licitaran la reducció del 20% dels diputats del Parlament "amb l'objectiu de l'austeritat"
"Convocar eleccions és un tacticisme més per no dir la veritat", critiquen els conservadors

Sánchez-Camacho passa per davant de Mas, dimarts, al Parlament. /
La presidenta del PPC, Alicia Sánchez-Camacho, ha acusat el president de la Generalitat, Artur Mas, d'"afegir més crisi a la crisi" amb els seus discursos a favor de l'Estat propi. La líder dels populars catalans li ha retret al president que hagi "fracassat" a treure Catalunya de la debacle econòmica mentre amb els seus discursos sobiranistes ha intentat convertir-se en un "messies de Catalunya" que acabarà abocant el país a "molts anys de travessia pel desert".
La dirigent del PPC ha començat la seva intervenció repassant les dades negatives de l'economia catalana. Ha recordat els 44.000 milions de deute de la Generalitat, li ha recriminat a Mas que en aquests dos anys s'hagin destruït 235.000 llocs de treball i l'atur hagi crescut en més de 100.000 persones. Tot seguit, ha criticat que no s'hagin complert els pactes pressupostaris que van firmar CiU i els populars i, a continuació, ha carregat contra la transició nacional que proclama Convergència.
"No necessitem cap transició nacional. Necessitem una transició a la sortida de la crisi", li ha dit al cap del Govern. "El pacte fiscal no era incloent. Si hagués tingut voluntat d'una millora del model de finançament l'hauria negociat amb el PPC i altres grups, i no amb ERC. Vostè li va imposar a Rajoy el tot o res, no va donar possibilitat d'entesa perquè el pacte fiscal era un tram de la seva estratègia de portar Catalunya a la ruptura i a una nova legislatura constituent", li ha dit Camacho a Mas.
Notícies relacionades"Convocar eleccions és un tacticisme més per no dir la veritat", ha sentenciat la líder del PPC, que ha incidit en l'"ambigüitat" de CiU i ha carregat contra Mas per voler organitzar una consulta fins i tot al marge de la llei, "cosa que portarà els catalans a la incertesa i al desconeixement".
Ja en pur discurs preelectoral, la presidenta dels populars catalans ha anunciat que el seu partit sol·licitarà la reducció del 20% dels diputats del Parlament "amb l'objectiu de l'austeritat". També advocarà per la "racionalització dels mitjans de comunicació públics" i per la supressió de les delegacions de la Generalitat a l'exterior. Camacho, que ha pronunciat en castellà una part del discurs, li ha reclamat a Mas que "recuperi el sentit de la responsabilitat i no busqui fugides cap endavant".
- Pronòstic delicat Operat d’urgència el ferit greu per l’atropellament de Cornellà
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre la rua multitudinària: «Em vaig quedar impressionat. Va ser increïble»
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Quan falten dos anys per a les municipals Els alcaldes de Junts que endureixen les condicions del padró: «Hem declarat la guerra als okupes»
- SETGE SOBRE GAZA Vent en contra per a Israel: crítiques i aïllament de Trump a Macron passant per la premsa anglosaxona
- EL GIRO D’ITÀLIA Ayuso torna a desafiar Roglic i li retalla un altre segon
- Fórmula 1 Alonso i Sainz il·lusionen a Imola a l’entrar entre els sis primers
- TEMPORADA CITYZEN EN BLANC El Crystal Palace guanya la FA Cup i deixa el City amb les mans buides
- DUEL AL PIZJUÁN El Reial Madrid converteix Dean Huijsein en el defensa més car de la seva història
- Tensió a Cornellà La conductora de l’atropellament múltiple, en llibertat