EL FUTUR DE L'AUTOGOVERN
Rubalcaba: "La Constitució no és immutable"
El líder del PSOE advoca per un pacte d'Estat per millorar l'Estat autonòmic i avançar cap a un model federal
El secretari general del PSOE,Alfredo Pérez Rubalcaba, ha assenyalat aquest dilluns que la Constitució "no és immutable"i ha defensat la necessitat que Espanya avanci cap a un Estat federal com l'alemany encara que això inclogui canviar la Carta Magna.
En declaracions a la cadena SER, Rubalcaba ha assegurat que "s'ha anat creant una fractura" entre Catalunya i la resta d'Espanya que "s'ha d'arreglar políticament" i ha advocat per "anar a un pacte d'Estat per millorar l'Estat autonòmic" i per "avançar cap a un model federal". D'aquesta manera, entrava a opinar sobre eldebat independentista sorgit a Catalunya.
Rubalcaba ha insistit que si el model federal "no encaixa, s'haurà de modificar la Constitució", que "no és immutable". "El que hauria de ser immutable és elconsens constitucional, aquesta és la clau: que ens posem d'acord", ha recalcat. El dirigent socialista també ha demanat al president de la Generalitat, Artur Mas, que s'aclareixi i digui si realment vol trencar amb Espanya.
La responsabilitat del PP
Notícies relacionadesEn l'entrevista, el cap de l'oposició ha acusat el PP de provocar l'actual clima dedesafecció entre Espanya i Catalunya. "El PP va sembrar Espanya de catalanofòbia i ara ens trobem en aquesta situació", ha assenyalat.
També s'ha referit a la petició del PSC perquè el PSOE recolzi un federalisme asimètric. En aquest sentit, el líder dels socialistes ha recordat que el PSC "no és un un partit sobiranista ni vol la independència de Catalunya", però sí "una Catalunya forta".
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Tradició Els gitanos de la Mina reviuen el Nadal flamenc de Barcelona
