EL FUTUR DE L'AUTOGOVERN
Cospedal rebutja canviar ara el sistema de finançament autonòmic
El PP només està disposat que en plena crisi econòmica "s'avaluï" l'actual model
La número dos de Rajoy titlla d'"irresponsable" el PSOE per defensar "ara" un Estat federal

La secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, durant uns esmorzars informatius, dimecres passat. /
La secretària general del PP,María Dolores de Cospedal, ha aclarit aquest dilluns, poc després que el líder del PSOE,Alfredo Pérez Rubalcaba, recolzés la reforma de la Constitució per avançar cap a un Estat federal, que en la conferència queMariano Rajoy mantindrà amb elspresidents autonòmics el 2 d'octubre vinent, els governants de les autonomies del PP no plantejaran comcanviar el sistema finançament actual, tot i que aquest model no satisfà moltes comunitats, amb Catalunya al capdavant.
Segons l'opinió de la número dos del PP, "no és el moment" de discutir sobre nous paràmetres del repartiment de fons, sinó tan sols d'"avaluar" el sistema actual.
Rajoy va demanar a Mas, que ha confirmat la seva assistència a la cita segons fonts del PP, queaparqui el debat sobre el pacte fiscal i s'avingui a negociar un nou sistema de finançament. No obstant, davant lanegativa de Mas, sembla que el PP rebaixa les expectatives i només es mostra disposat a avaluar el sistema.
Advertència al president català
Després de la reunió del comitè de direcció del PP; que ha aprovat una declaracióen defensa de la Constitució espanyola i de la indissolubilitat de la nació, Cospedal ha reconegut que el seu partit està "preparat" per a un eventualavançament de les eleccions a Catalunya. Així mateix, ha avisat Mas que si no convoca comicis aquest any i "segueix així", no comptarà amb el suport del PP per tirar endavant elspressupostos de la Generalitat.
A més de criticar Mas pel seu pols sobiranista, Cospedal ha carregat contra el PSOE, al qual acusat d'"irresponsable" per defensar "ara" unEstat federal.
Sobre la reforma de la Constitució, a la qual ara s'avé Rubalcaba, Cospedal ha assenyalat que "ha donat la millor època a Espanya". "Per tant --ha afegit--, som defensors a ultrança de la nostra Constitució, del nostre model constitucional, de l'Estat de les autonomies que s'hi consagra i dels principis de solidaritat i autonomia de les nacionalitats i les regions que s'integren dins d'Espanya i l'Estat espanyol". Cospedal ha apuntat que les autonomies han comès "certs excessos" i els ha atribuït "als seus governs, no a l'Estat espanyol".
- Baix Llobregat A la venda la mansió de luxe on va viure un exjugador del Barça a Gavà: espectacular i exclusiva
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Soroll La falta d’avís al 112 deixa sense multa les obres del Camp Nou fora d’horari
- Carlos Torres, president del BBVA: "On té més sentit mantenir la marca Sabadell és a Catalunya"
- Govern de Trump Pànic entre els estudiants espanyols de Harvard després del veto de Trump: "Tinc molta por de creuar la frontera"
- Per 118,3 milions d’euros Transports aprova les obres per duplicar l’N-2 a Figueres després de més de dues dècades d’espera
- Educació a Catalunya Catalunya unifica a la baixa el preu dels seus graus i màsters a les universitats públiques
- Sortejos 29 treballadors de Mercedes-Benz es tornen milionaris després de guanyar el premi de l’Euromillones
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb un aranzel del 50% a partir de l’1 de juny si no hi ha un acord