PROJECCIÓ DEL PRAT

Mas-Colell diu que el buit de Spanair el cobriran companyies de baix cost

El conseller assegura que la Generalitat no renuncia a la "connectivitat internacional" de Catalunya

Andreu Mas-Colell, conseller d’Economia i Coneixement.

Andreu Mas-Colell, conseller d’Economia i Coneixement. / ALBERT BERTRAN

1
Es llegeix en minuts

El conseller d'Economia i Coneixemenet,Andreu Mas-Colell, ha asseverat aquest dilluns que malgrat eltancament de Spanair, la Generalitat no renunciarà mai "a l'ambició de laconnectivitat internacional de Catalunya".

En una entrevista a TV-3, ha defensat que "per a un territori la connectivitat és essencial, amb una companyia en xarxa, no punt a punt o de baix cost".

Ha afegit que en el món del transport aeri "no hi ha buits, el forat que deixa Spanair serà ocupat per la competència, que són companyies de baix cost", aerolínies que ha afegit que no vol demonitzar.

Mas-Colell, sense embuts, ha matisat que "fomentar el baix cost a Barcelona", després de la decisió de la companyia aèria Spanair de cessar les seves activitats, "seria un pas enrere" en l'objectiu de convertir el Prat en un aeroport amb múltiples connexions internacionals, comparable als principals aeròdroms europeus.

Per una altra part, la Generalitat de Catalunya confia a recuperar en el marc del previst concurs de creditors part dels 140 milions invertits des del 2009 en la companyia aèria Spanair. "Són obligacions que poden existir per la companyia". Ha explicat que "tot això està abocat a un procés concursal i totes aquestes obligacions, compromisos i transaccions es decidiran en aquest context".

"Combatre per competir amb Madrid"

Notícies relacionades

Per a Catalunya, "disposar d'una companyia en xarxa, nolow cost, amb base a Barcelona és un element important". En aquest context, ha reconegut el conseller que "era evident des del principi que la viabilitat econòmica des del punt de vista de l'estratègia depenia de trobar un soci que permetéscapitalitzar Spanair. Feien falta diners, però també perspectives de llarg recorregut".

Amb tot, malgrat aquest "final negatiu", a l'"increment de la connectivitat internacional de Catalunya, a això mai renunciarem". Mas-Colell també s'ha referit al projecte de Las Vegas a Espanya i ha admès que tant el que ha passat amb Spanair com la decisió del Ministeri de Foment de suspendre el procés de "gestió individualitzada" del Prat "és una altra mala notícia que haurem de combatre, per poder competir amb Madrid" i el seu aeroport.