LES IMPUTACIONS NO HAN QUEDAT ACREDITADES
Arxivada la investigació sobre el patrimoni de Bono
La fiscalia del Tribunal Suprem considera que els fets denunciats pel PP no constitueixen delicte
La Fiscalia del Tribunal Suprem (TS) ha acordat arxivar les diligències d'investigació sobre el patrimoni del president del Congrés, José Bono, al considerar que els fets denunciats pel PP no són constitutius de delicte. La Fiscalia creu que no han quedat acreditades les imputacions efectuades pel PP, que, segons ell, ha aportat "com a prova de les seves insinuacions meres fotocòpies de periòdics".
El PP va traslladar a l'abril al fiscal general de l'Estat, Cándido Conde-Pumpido, un escrit amb les informacions publicades al diariLa Gaceta sobre el patrimoni de Bono perquè decidís si era pertinent una investigació.
El 5 de juliol la Fiscalia del Suprem va rebre l'escrit d'al·legacions de l'expresident de Castella-la Manxa, que va aportar, entre altres documents, la seva declaració de béns i el de la seva dona, de la qual s'ha separat. El PP, en la seva denúncia interposada el 2 de juny contra Bono, va indicar que els fets "indiciàriament podrien ser constitutius de delictes contra la Hisenda Pública i contra l'Administració Pública".
Sense proves ni indicis
El tinent fiscal del TS indica que el denunciant no assenyala el delicte que presumptament podria haver comès el denunciat, "limitant-se genèricament a assenyalar com a possibles delictes contra la Hisenda Pública i contra l'Administració Pública", per la qual cosa "sembla que s'hauria d'entendre que la presumpta activitat delictiva es concretaria en un delicte de suborn impropi".
En aquestes diligències -afegeix l'escrit de la Fiscalia- "ni s'ha acreditat que hi hagi hagut entrega de donació o regal i, conseqüentment, tampoc que hi hagi hagut contraprestació per part del denunciat". "Dit d'una altra manera, no hi ha prova, ni directa ni indiciària, que permeti asseverar que s'han comès els delictes als quals s'al·ludeix en la denúncia", conclou el fiscal.
Assenyala també que de la documentació aportada s'acredita que la capacitat de generar ingressos per part de Bono i de la seva dona pot considerar-se com a molt alta com correspon si s'atén als guanys generats durant l'any 2008 a la quantia aproximada d'un milió d'euros, cosa que justifica una alta capacitat d'endeutament.
Herència i activitats professionals
En opinió de la Fiscalia, "no es tracta, per tant, d'increments patrimonials no justificats, que van ser resultat d'activitats il·lícites, ni tampoc de blanqueig de capitals il·legalment adquirits".
Notícies relacionades"A la vista de la documental (...) els béns del matrimoni, avui en règim de separació, té causa en dues fonts diferents d'adquisició, totes dues igualment lícites, que són, per un costat, els adquirits com a conseqüència de la mort dels pares del denunciat, béns essencialment de naturalesa rústica, i els generats amb les activitats professionals a les quals s'ha dedicat el matrimoni", afegeix.
El decret del fiscal conclou que, en definitiva, "el que seria sospitós en persones que generen pocs ingressos es torna normal davant el volum econòmic que produeix cada cònjuge per separat".
- Procés impulsat per l'ajuntament Badalona desallotja el popular bar de 'tardeos' Santa Lola davant el malestar dels propietaris
- Tribunals Els Mossos tanquen la investigació per la mort de l’amo de Mango: conclouen que la caiguda va ser accidental
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- Manresa Un dels mossos que va participar en el rescat d'una menor al Cardener: "Em va sortir de dins, veia que la nena s'estava ofegant"
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- Finances públiques El Govern i ERC pacten destinar 200 milions a rehabilitar vivendes i crear noves places d’escola bressol
- Carapaz s’uneix a la festa per conquerir el Giro
- La fiscalia investigarà un àudio de la dana manipulat que va difondre Mazón
- La RFEF aprofita la gran popularitat de la selecció femenina
- "S’entén que tingui por de la moto, no de córrer"