magistrat català

Duran Lleida insinua que Gay hauria d'abandonar el Constitucional

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

El portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran Lleida, va apel·lar ahir a l’únic magistrat català que forma part del Tribunal Constitucional (TC), Eugeni Gay, i li va demanar que faci «tot el que pugui personalment» per evitar que l’organisme, amb la seva actual composició, es pronunciï sobre l’Estatut. En una entrevista a RAC 1, Duran va eludir respondre directament a la qüestió de si Gay hauria de dimitir –«no sóc qui per demanar-ho», va assenyalar–, però a continuació va afegir: «Qualsevol mesura que ajudés a això [propiciar la renovació de l’alt tribunal] seria lògica que la pogués prendre. Ell sabrà com i de quina manera».

«És evident que Eugeni Gay hauria de ser sensible al que està passant –va afirmar el líder democristià–. No tinc cap dubte que de sensible n’és. Sé que pateix molt pel que passa, però hauria de fer tot el que pogués personalment per facilitar que això no continuï».

Notícies relacionades

El mandat de Gay com a membre del TC expira al novembre. Una hipotètica dimissió no faria inviable una sentència sobre l’Estatut –la llei del Constitucional només estableix que el ple pot adoptar acords quan hi siguin presents, almenys, «dos terços dels membres que en cada moment el componguin»–, però sí que suposaria una nova minva en la legitimitat del tribunal.

Enquadrat en el grup dels magistrats progressistes contraris a una retallada que desnaturalitzés les línies mestres de l’Esatut, Gay es va mostrar, el febrer passat, contrari a la idea d’abandonar abans de temps. En una trobada amb estudiants de Dret, va assegurar: «El tribunal està legitimat; si no, ens en hauríem anat. Nosaltres no ens en podem anar quan vulguem, sinó quan arriba el cessament a partir d’un determinat moment».