INCIDENT A L'OCEÀ ÍNDIC

La seguretat privada d'un vaixell espanyol frustra a trets un altre abordatge

Els pirates de dos esquifos van disparar i van llançar una granada a l''Oturbe Berria'

Defensa afirma que el pesquer no va patir danys i que torna a pescar amb normalitat

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Només 12 dies després de l’alliberament de l’Alakrana, un altre vaixell espanyol, l’Oturbe Berria,se les ha hagut de veure amb els pirates a l’Índic. L’equip de seguretat privada embarcat al pesquer, que compta amb armament militar, va frustrar ahir a trets un abordatge, segons va informar Defensa. Durant els últims dies, els armadors ja havien advertit en diverses ocasions que l’elevat rescat pagat per l’Alakranaserviria d’estímul per als filibusters.

L’atac es va produir a les 5.37 hores, quan els ocupants de dos esquifos van disparar amb armes lleugeres al vaixell espanyol, que es trobava a 230 milles nàutiques al sud-oest de les Seychelles. També van llançar una granada del tipus RPG. Després de 30 minuts de persecució, els vigilants van fer ús de les seves armes per protegir l’Oturbe Berria, que no va patir danys i que ara feineja amb normalitat en una àrea al sud d’on es van produir els fets, segons el departament de Carme Chacón.

Notícies relacionades

El comandant de l’operació Atalanta, el dispositiu posat en marxa per la UE davant de les costes somalis per acabar amb el segrest d’embarcacions, va enviar la fragata portuguesaÁlvarez Cabrali l’avió de patrulla marítima amb base a les Seychelles a la zona. La fragata espanyolaCanarias,que va tenir un paper destacat durant els 47 dies que va estar retingut l’Alakrana, es trobava a 600 milles al nord-est del lloc, raó per la qual no va participar en la missió.

PRECEDENT / Aquest no és el primer atac que repel·leixen a trets els vigilants contractats pels armadors espanyols. El 31 d’octubre, la seguretat privada del tonyinaireArtzava frustrar l’abordatge d’un grup de pirates a 250 milles de la costa. Un dia abans, el Consell de Ministres havia aprovat un reial decret que permet que «la seguretat a bord dels vaixells espanyols en situacions d’especial risc per a persones i béns pugui ser prestada per empreses privades i amb armament de fins a 20 mil·límetres de calibre», cosa que inclou metralladores de tipus mitjà i fusells d’assalt. A mitjans de novembre, un primer grup de 71 agents degudament entrenats van sortir cap a l’Índic.