El debat periodístic

El dibuixant Milo Manara accepta el repte de pintar l'actualitat per a EL PERIÓDICO

L'autor italià va il·lustrar la portada a contrarellotge

Milo Manara.

Milo Manara.

1
Es llegeix en minuts
GEMMA TRAMULLAS
BARCELONA

Va sortir de Verona (Itàlia) dimarts a la tarda i 24 hores després arribava a la redacció d'EL PERIÓDICO per il.lustrar la portada d'avui. Milo Manara, un dels millors dibuixants de la història del còmic, havia acceptat el repte de pintar l'actualitat a contrarellotge, tot un desafiament per a un artista de gest lent, un home de poques paraules i un viatger pausat i amb una certa fòbia als avions que l'any passat es va desplaçar a Buenos Aires en un vaixell mercant i que, a Barcelona, va arribar en cotxe.

Manara duia dos maletins negres, on guarda les seves aquarel.les i la col.lecció de pinzells. Sempre viatja amb ells, perquè no deixa mai de dibuixar. Només ho va fer en una ocasió, precisament durant l'última visita a Barcelona, perquè li van robar un dels maletins. Va perdre una capseta d'aquarel.les que li havia regalat el seu mestre i amic, Hugo Pratt (el creador de Corto Maltès), un llegat de valor sentimental incalculable.

A l'arribar a la redacció d'EL PERIÓDICO l'esperaven els dibuixants de la casa, Horacio Altuna i Ferreres, amb qui va comentar les vinyetes del dia, especialment el dibuix de Berlusconi venent fum firmat per Ferreres. Manara va somriure al fixar-se en les sabates amb taló de il Cavaliere: "És veritat que a dins hi porta una plantilla amb alces", va dir.

Notícies relacionades

Algun cop Manara havia fet dibuixos per a La Repubblica i L'Espresso, però sempre amb dies d'antelació. L'experiència d'assistir a un consell de redacció i pintar la portada en poc més de quatre hores era totalment nova per a ell. "Quan vaig fer la portada l'any passat, vaig tenir més temps", li va advertir Altuna. Ell va arquejar les celles.

Passa a la pàgina següent