Gàrgoles Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

'Hic et nunc'

Arriba Bob Dylan i prohibeix els mòbils. I proposa, en el Liceu, un ambient íntim i enfosquit, penumbroso i suggerent

1
Es llegeix en minuts
'Hic et nunc'

Pixabay

¿Per què ens entestem a gravar o a fotografiar els moments memorables (parlo de concerts, sobretot, però també d’altres esdeveniments únics, intransferibles) en lloc de gaudir-los en el moment (que intuïm com a memorable, però encara no ho és del tot) i deixar que el record, sense cap ajut digital, faci la resta?

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Tots ho hem fet i tots (o molts de nosaltres) ho seguirem fent. Justament per evitar que aquella memòria dels moments es marceixi, per redescobrir-los amb enyorança un dia qualsevol (quan es desperta una alarma que fa que els evoquem), per ensenyar-los als amics, per glorificar l’instant i deixar constància del "jo hi era".

L’ús dels mòbils forma part indestriable de l’experiència, per una raó o per una altra, i fins i tot s’aprofita la circumstància per decorar l’amfiteatre, per fer-lo lluir amb les llumenetes de la llanterna. ¿Ens pot molestar? I tant. ¿Ens passa desapercebut després d’haver assumit que no hi ha res a fer i que tothom ho fa? També. ¿Encara quedem astorats quan veiem imatges com aquell partit de bàsquet en el qual, davant la cistella històrica, només un home mira la jugada a ull nu mentre tot el pavelló la fotografia o la grava? Molt probablement.

Notícies relacionades

I ara arriba Bob Dylan i prohibeix els aparells. I proposa, al Liceu, un ambient íntim i enfosquit, penombrós i suggeridor. I, per aconseguir-ho, posa en pràctica un sistema sofisticat (la bossa magnetitzada, amb el mòbil a dins, enclaustrat i inactiu durant dues hores) per evitar temptacions. No n’hi havia prou a demanar que ningú el fes servir. Calia contractar una empresa, especialitzada en aquests afers de dissuasió, perquè anul·lés la possibilitat d’una gravació clandestina, d’una foto caçada al vol amb Dylan al fons, potser una ‘selfie’ que remarqués la presència (‘hic et nunc’) del propietari del mòbil en aquell precís moment, en aquella hora exacta.

Qui hagi volgut atresorar la memòria del cantant i la pròpia memòria del concert, s’haurà hagut de conformar amb una foto davant les portes de Plensa, a la sortida.