Article d’Agnès Marquès Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Un tren a Madrid

Renfe ha hagut d’ajustar-se a la realitat i segons el ministeri de Transports l’entrada de la competència ha reduït fins a un 43% el preu dels bitllets de l’AVE entre Barcelona i Madrid

1
Es llegeix en minuts
Un tren a Madrid

Escric l’article en les preuades dues hores i mitja de trajecte ferroviari que uneixen Madrid i Barcelona. ¡Com m’agrada viatjar amb tren! Torno a casa després de confirmar que realment és Nadal: a Madrid fa el fred que correspon, la gent es vesteix de festa i la decoració dels carrers i dels comerços té un envejable bon gust. Madrid està preciós i punt.

El trajecte d’anada el vaig fer amb un tren de la companyia Iryo, la tornada, amb Ouigo, són les companyies que des d’aquest any cobreixen en alta velocitat el trajecte Barcelona-Madrid i que expliquen la dimensió de la presa de pèl del monopoli de què ha disfrutat Renfe amb la connexió amb l’AVE entre les dues ciutats durant 15 anys. Sí, ens han pres el pèl.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Notícies relacionades

Millors preus (molt millors), més freqüències, seients més confortables, servei de bar ambulant... i l’encant propi del que arriba tard a la festa sabent que té una cosa bona per oferir. Renfe ha hagut d’ajustar-se a aquesta nova realitat i segons xifres del ministeri de Transports l’entrada d’aquesta nova competència ha reduït fins a un 43% el preu dels bitllets de l’AVE entre Barcelona i Madrid en l’últim trimestre de l’any respecte al mateix període del 2019. Compte, gairebé un 43%. ¡Gairebé res!

Tanmateix, per escriure l’article he hagut de prendre’m més temps de l’esperat. Necessitava connexió a internet per verificar aquestes dades, i en aquest assumpte les tres companyies en competència (afegeixin AVLO, la ‘low cost’ de Renfe) naufraguen per igual. Hi ha d’haver una espècie d’abisme inescrutable, un enorme forat negre insalvable per a la connexió mòbil perquè no hi ha manera, com si els confins dels Monegros s’expandissin subtilment. Cap de les tres companyies aconsegueix cobrir el trajecte amb una bona cobertura de telèfon mòbil. La connexió wifi que ofereixen també pateix llargues i contínues interrupcions, com a l’AVE. I tot i que part de l’encant d’anar amb tren és divagar mirant per la finestra, aquest article ha de ser enviat a temps. Aconsegueixo prou connexió abans d’arribar a Tarragona.

Temes:

AVE