IDEES
La tragèdia dels Getty

zentauroepp15138967 file in this dec 15 1973 file photo former actress gail180727172454 /
A la selva de les sèries que ofereixen els múltiples canals de pagament, fa l’efecte que ha passat desapercebuda ‘Trust’, la sèrie sobre les dissorts de la multimilionària família Getty, i en especial de John Paul Getty III (1956-2011). Creada per Simon Beaufoy i dirigida en part per Danny Boyle, la va estrenar FX i aquí la fan a HBO. És possible, no obstant, que hagi quedat eclipsada per l’estrena simultània de la pel·lícula 'Todo el dinero del mundo’, de Ridley Scott, i que també reconstruïa el mateix episodi dels Getty. La tragèdia és la següent: el 1973, John Paul Getty III –net del multimilionari del petroli i hereu de l’imperi–va ser segrestat per la Màfia italiana, que va demanar un rescat de 20 milions de dòlars. El seu avi, un home amb el cor de marbre i dominat per l’instint negociador, va refusar pagar el rescat, i va allargar així un segrest amb diverses fases d’ofertes i contraofertes, incloent-hi una orella tallada. Indignada, la Màfia va amenaçar de matar el noi, i al final només es va emportar cinc milions de dòlars.
La sèrie sobre les dissorts de la multimilionària família creada per Simon Beaufoy compta amb una realització modèlica
No sé com és la pel·lícula de Ridley Scott, però la sèrie compta amb una realització modèlica i un guió que sap repartir el pes entre els secundaris. Més enllà de Donald Sutherland, impressionant com a magnat, sobresurten les figures de la mare, el criat Bullimore, el mafiós violent i el negociador per a la família, un ‘cowboy’ de Texas.
Una vegada resolt el segrest, les peripècies del jove John Paul Getty III i els seus flirtejos amb la droga donarien per a una altra temporada, però la cadena FX ha anunciat que la intenció és anar enrere en el temps i centrar-se en l’ascens del primer Getty i el seu imperi als anys 40. De fet, en l’últim capítol, els guionistes ja liquiden les opcions de futur d’una manera brillant. De sobte, mirant directament a càmera, el negociador ens fa saber que en la vida real tot té conseqüències, i que allò no és una maleïda pel·lícula amb final feliç. Llavors, mentre de fons es veu la imatge del jove Getty en cadira de rodes, ens convida a saber més detalls i diu: “¡Busca-ho a Google!”. I tot seguit ho fem, és clar que sí.