Gonzalez & Co desplega el seu pla d’expansió

La cadena tex-mex tancarà el 2025 amb una facturació de 12 milions d’euros, però prepara 30 obertures en els pròxims set anys que haurien de situar-la en un volum de negoci anual de fins a 45 milions.

Gonzalez & Co desplega el seu pla d’expansió
3
Es llegeix en minuts
Clàudia Mas
Clàudia Mas

Periodista

Especialista en històries veïnals, política municipal i reporterisme social

Ubicada/t a Vallès Occidental

ver +

La cadena de menjar ràpid estil tex-mex nascuda a Barcelona i fundada per Fran González (36 anys) ha passat en menys d’una dècada de ser un petit local centrat en el repartiment a domicili a un grup amb 11 restaurants, més de 120 empleats i una facturació prevista de 12 milions d’euros el 2025. La companyia, Gonzalez & Co, prepara ara unes 30 obertures addicionals a la península Ibèrica, amb especial atenció a Madrid i al corredor mediterrani.

González va descobrir el model de burritos de servei ràpid a Austràlia, on va treballar en establiments especialitzats en menjar personalitzable quan tenia 20 anys. Aquella experiència es va convertir en el germen del pla empresarial que va presentar a la universitat i que es va acabar concretant el juny del 2016, quan va obrir el seu primer restaurant al carrer de Còrsega. El projecte va arrencar amb un equip de sis persones i un aprenentatge intens de gestió administrativa, empresarial i laboral.

El creixement ha sigut constant i sense recórrer a inversors externs. "Sempre hem crescut reinvertint el que generem", resumeix el fundador. Aquesta estratègia ha permès consolidar 11 locals –set a Barcelona, un a Sant Cugat, un a l’Hospitalet, un a Madrid i un a València– recolzats en un equilibri que, fins i tot abans de la pandèmia, repartia pràcticament a parts iguals la facturació entre consum en sala i repartiment a domicili. Durant la covid aquesta estructura els va permetre reprendre l’activitat amb rapidesa. Actualment, l’enviament a casa representa al voltant del 55% dels ingressos, gràcies a un acord d’exclusivitat amb la plataforma de repartiment Glovo.

L’expansió territorial s’ha concentrat en zones de gran afluència –centres comercials i eixos de passada– que aporten prou volum per compensar lloguers elevats i les comissions del repartiment. "A mesura que la xarxa creixia, també ho feia la necessitat de professionalitzar processos", explica González. El salt a vuit locals va obligar a crear, fa un any, una cuina central a prop del Montseny, on es preparen carns, arrossos, mongetes i salses que després es distribueixen en fred a tots els restaurants. A cada establiment es completen elaboracions fresques com el guacamole o el bec de gall.

La proposta culinària combina rapidesa i una interpretació més mediterrània del tex-mex, amb ingredients reconeixibles, menys espècies i racions abundants. El burrito –i la seva versió servida en plat– és el producte més sol·licitat, seguit de quesadilles i natxos, especialment populars a la nit i els caps de setmana. Un dels elements diferencials del grup és la seva política de preus ajustats: menús al voltant de 9,90 euros que busquen oferir una relació qualitat-preu competitiva en un context d’inflació. Quan li pregunten per qui és la seva competència, el Fran no dubta ni un moment: Vicio, el famós local d’hamburgueses.

No obstant, davant les grans campanyes promocionals del sector, l’empresa aposta per la fidelitat del client basada en la qualitat del producte. Evita reduir la mida de les racions, externalitzar receptes fonamentals o sacrificar qualitat a canvi d’augmentar marges. L’estratègia, assenyala González, és guanyar clients per satisfacció, no per impacte publicitari.

Trenta noves obertures

El pla d’expansió contempla unes 30 noves obertures entre 2026 i 2032. L’objectiu és reforçar Madrid i València, créixer en ciutats mediterrànies –amb Màlaga entre les possibles–, consolidar Barcelona i la seva àrea metropolitana i, posteriorment, entrar a Portugal. Si es compleixen les previsions, el grup arribarà a uns 42 restaurants. Amb una facturació mitjana pròxima al milió d’euros per local –una xifra habitual en cadenes organitzades–, el volum de negoci podria situar-se entre 40 milions i 45 milions d’euros anuals.

La companyia manté la mateixa fórmula de finançament des del seu origen: reinversió del benefici i suport bancari, sense l’entrada de fons d’inversió. "Invertim amb el que genera l’empresa. És el que ens permet créixer mantenint el control", afirma González.

Notícies relacionades

L’accionariat és essencialment familiar, amb la participació de la seva dona, la seva mare, els seus oncles i un amic de la infància. La plantilla ja supera les 130 persones entre restaurants i equips centrals. González insisteix que el projecte no està pensat per vendre’l, sinó per mantenir-se a llarg termini. "M’agradaria que les meves filles poguessin formar part del negoci algun dia. Prenem decisions pensant en el futur", diu.

Als seus 36 anys, el cuiner que va descobrir el tex-mex a Austràlia dirigeix una cadena que ha convertit el burrito en un plat ràpid, personalitzable i adaptat al gust mediterrani. Des de Barcelona, prepara ara el salt més gran de la seva trajectòria: estendre’s per tota la península Ibèrica sense renunciar al model que l’ha portat fins aquí.

Temes:

Barcelona Madrid