"El 22@ no ha de quedar buit si no es treballa"
Susana Prado és directora general de l’empresa Inetum a Catalunya i des de fa un mes i mig presideix 22@ Network, l’associació empresarial del districte tecnològic de Barcelona. Confia a reforçar el segell TIC originari del projecte i deixar en segon pla el debat sobre les qüestions immobiliàries i sobre quantes de les oficines són buides.
Inetum és una de les empreses que formen el 22@ Network. ¿De quantes estem parlant en total?
Som 259 socis. Empreses de perfils diferents: n’hi ha molta de tecnològica, molta empresa de Real Estate, molta comunicació, formació, talent. Inetum és una consultora tecnològica: ajudem els clients a crear les seves solucions digitals. La presidència és rotatòria. Cada quatre anys hi ha eleccions. Aquesta vegada no s’ha votat, només hi havia una candidatura.
¿Per què ha fet el pas?
Com a empresa portem vuit anys com a socis de l’associació, fins i tot quan no érem al 22@. He estat vinculada a projectes com la comissió Dones en valor, per donar visibilitat a la dona al districte. El 22@ és el districte de la innovació, la tecnologia i el talent, hi ha una ebullició del sector, arriba la pandèmia, ens tanca a casa, i queden oficines buides.
I es parla molt de si el 22@ és capaç o no d’omplir els seus edificis.
L’espai físic és important, però ha d’estar al servei de les persones i les empreses. El 22@ ha d’adaptar-se a les evolucions del mercat. La pandèmia situa el teletreball com una normalitat que abans no existia. Doncs nosaltres hem d’adaptar cada empresa i el districte per si mateix a aquesta realitat que no podem parar.
¿No creu que el teletreball està desapareixent o reduint-se?
Les companyies estan intentant atraure les persones a l’oficina. Perquè hi ha molta innovació, molt vincle d’empresa quan estàs físicament allà, relacionant-te, quan prens un cafè. Els teams són molt freds: si no tens cap altra opció les videotrucades van bé. Ens han salvat durant la pandèmia, però no podem perdre el romanticisme que les coses passin físicament: en una conversa de passadís, quan acaba una reunió, sorgeix informació i interacció, hi ha una comunicació important. Les companyies volen que els seus empleats tornin, tot i que saben que no serà com abans. Cal hibridar, i en aquesta hibridació 22@ Network hi té un paper, que és el que volem: promoure que la gent vingui a les oficines perquè al districte passen coses tan interessants que has d’anar-hi.
¿Falta vida al 22@?
Crec que s’ha recuperat la vida física al districte, però sí que és veritat que volem que la gent vibri, que hi hagi un equilibri entre el treballar i el viure. Han de passar coses també per a la gent que viu al districte, que no es quedi buit quan ningú vingui a treballar.
¿I del 0 al 10, com va aquest afany?
Estem en un 7,5 o un 8.
El 22@ reclama poder fer més habitatge lliure. La planificació actual preveu un 70% d’oficines i un 30% de vivenda, i d’aquest 30%, que un 70% sigui habitatge protegit i un 30% sigui lliure. I d’aquest 30% lliuri, la majoria mitjançant remuntes, que requereixen l’acord de tots els veïns d’un edifici. ¿S’aconseguirà?
Es necessita més vivenda, estem tenint converses amb l’ajuntament i les empreses per veure com a les ampliacions del districte s’arriba a un equilibri. Fa uns dies ens vam reunir amb Collboni. La relació de l’associació amb l’ajuntament és fluida.
¿Va parlar amb Collboni sobre la qüestió de l’habitatge? ¿S’obre a revisar la proporció?
Vam parlar d’aquest tema i hi ha una voluntat política, no un compromís. S’ha plantejat i s’està treballant en això.
¿Està el 22@ ben integrat a Barcelona, connectat amb la resta de la ciutat?
El 22@ és un referent internacional, reconegut, la gent ho veu com un cas d’èxit, i la nostra voluntat és donar-li molta més visibilitat en aquest mandat, connectar-lo molt més amb la ciutat i amb Catalunya. Que el districte no tingui fronteres. Som una eina de promoció de la ciutat.
Al maig entre un 20% i un 22% de les oficines estaven buides. ¿Hi ha dades actualitzades d’això?
Notícies relacionadesLa proporció és la mateixa, perquè ha vingut gent, però hi ha més promocions noves. Que hi vingui més gent és important, i que hi hagi noves promocions significa que es continua invertint en el 22@.
¿Creu que Barcelona vol el 22@ o desconfia del districte tecnològic?
La ciutat ens estima, sí: som un motor econòmic de la ciutat, atraiem inversió, generem talent, som un referent.
- El futur passeig de la Mar Bella preveu que la costa de Barcelona retrocedeixi 20 metres
- La ciclista Ares Masip denuncia un intent de violació
- El Girona cau contra un Logronyès sense porter als penals
- La torre de Jesús suma 142,5 metres a falta de coronar-la amb una gran creu
- Mbappé enfonsa el Madrid a Bilbao