Charli XCX, la irresistible líder d’una ‘rave’ il·legal somiada

Charli XCX
La britànica Charlotte Aitchison, àlies Charli XCX, és una raresa meravellosa del paisatge pop contemporani: una artista totalment feta a si mateixa, amiga per igual del fàcil i l’estrany, a mig camí (o en caòtica, constant anada i tornada) entre el mainstream i l’underground. Si volgués podria ser realment famosa, però li tira massa ser ella mateixa.
Tampoc així li va tan malament. El seu anterior disc Crash, va arribar al número u al Regne Unit. Però ella ja ha avisat en entrevista amb el GQ britànic que la música de l’imminent Brat (surt el divendres 7) no sonarà a Starbucks. En lloc de mirar de pujar al firmament pop, Charli vol posar banda sonora a raves il·legals en soterranis de cases. O a perfectes colofons de festival com el que es va marcar al Primavera en el més cru de la crua matinada de dissabte a diumenge.
Notícies relacionadesDesprés d’una introducció en clau de techno hardcore belga, va desconcertar a propis i estranys enllaçant una versió deslligada de 365 amb un remix no menys accelerat (cortesia en part de George Daniel de The 1975) de Welcome to my island, el tema de Caroline Polachek. Com en la seva llegendària (i una mica menys freqüentada) actuació del 2019 en aquest mateix festival, ni conat de banda de directe, ni Dj, ni ballarins: només ella, la seva energia contagiosa i aquesta veu absolutament carismàtica que allibera endorfines al segon de sonar.
Altres temes van sonar en versions remesclades, com 1999 (la seva icònica col·laboració amb Troye Sivan) i Speed drive, la seva aportació (híbrid de Robyn amb Toni Basil) a la banda sonora de Barbie. Més motors amb Vroom vroom, tema titular de l’epé del 2016 que, del braç de la finada SOPHIE, la va veure virar cap a la fase més atrevida de la seva carrera i pontificar en el hyperpop. En realitat, durant una hora amb prou feines va treure el peu de l’accelerador, desbordant i hipnotitzant amb la deliberadament repetitiva B2b o recordant la seva capacitat per al pop més universal i implacable amb la regalada a Icona Pop I love it.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán