Stella Maris, missió complerta
El delirant grup fictici de pop sacre de ‘La Mesías’ salva el món amb la presència d’Albert Pla i Carmen Machi en un espectacle tan ben resolt com hilarant al Primavera.

No sembla un repte fàcil salvar el món cantant, menys des del Primavera Sound, però, per als presents ahir en la jornada inaugural, Stella Maris, aquest delirant grup de pop cristià nascut al cap de Los Javis per a la sèrie La Mesías, el que formen en la ficció sis de les germanes Puig-Baró, dirigides per la seva mare, la Montserrat, una il·luminada molt il·luminada, ho va aconseguir amb escreix.
Podem donar fe, si encara queda per repartir, que els assistents van ser abduïts, entregats, condemnats a seguir un camí hilarant almenys durant uns 40 minuts. Una peça d’esbojarrat teatre musical resolt divinament pels seus creadors, tots ells amb presència en escena: cameo amb pedigrí d’Hidrogenesse (responsables de les cançons de Stella Maris) i ballarugues finals de Los Javis. Les sis germanes en la ficció, liderades per la mirada de vegades inquietant d’Amaia, la criatura més interessant sortida de l’acadèmia d’OT , van aparèixer en escena com aquesta secta que són, movent-se a l’uníson, cantant –amb bases i veus pregravades– a l’uníson, i ballant les seves coreografies robòtiques, caricaturesques.
Prèviament, una veu en off narrava la història que inspira la sèrie i la bogeria dels Puig-Baró, una família empesa per la seva mare a fer el bé per petició del de dalt, aquest veí que ningú ha vist, però de qui se sent parlar. Cal apuntar així mateix que aquest espectacle, únic, creat per al festival, té en la part visual un espectacular suport: imatges inspirades en la cultura mem, en l’estètica d’internet 2000.
Notícies relacionadesFlotant entre el públic
Va sonar, clar, el curt repertori ironicosacre (sempre a favor de burlar-se del sagrat) accelerat en moltes ocasions, amb presència superba d’una versió màquina d’El virolai. També hi van aparèixer castellers per acostar el xou al cel. L’espectacle va anar a més quan el repugnant Albert Pla –entenguin-ho, en el context de la sèrie– va interpretar les dues peces que protagonitza. Però la cosa anava de salvar el món, una idea boja. I d’entre els morts, flotant en un tron entre el públic, va aparèixer Montserrat Baró, és a dir, Carmen Machi en persona, per ressuscitar després a l’escenari. "Montserrat Baró ha ressuscitat. Visca la música electrònica, visca l’EDM, electronic dance music", va proclamar abans d’un tancament que salvava el món quan més descontrolat i infernal era l’aquelarre.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos