Stella Maris, missió complerta
El delirant grup fictici de pop sacre de ‘La Mesías’ salva el món amb la presència d’Albert Pla i Carmen Machi en un espectacle tan ben resolt com hilarant al Primavera.
![Stella Maris, missió complerta Stella Maris, missió complerta](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/cef0a0ef-393b-4aa0-9680-a7e98c7072f0_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
No sembla un repte fàcil salvar el món cantant, menys des del Primavera Sound, però, per als presents ahir en la jornada inaugural, Stella Maris, aquest delirant grup de pop cristià nascut al cap de Los Javis per a la sèrie La Mesías, el que formen en la ficció sis de les germanes Puig-Baró, dirigides per la seva mare, la Montserrat, una il·luminada molt il·luminada, ho va aconseguir amb escreix.
Podem donar fe, si encara queda per repartir, que els assistents van ser abduïts, entregats, condemnats a seguir un camí hilarant almenys durant uns 40 minuts. Una peça d’esbojarrat teatre musical resolt divinament pels seus creadors, tots ells amb presència en escena: cameo amb pedigrí d’Hidrogenesse (responsables de les cançons de Stella Maris) i ballarugues finals de Los Javis. Les sis germanes en la ficció, liderades per la mirada de vegades inquietant d’Amaia, la criatura més interessant sortida de l’acadèmia d’OT , van aparèixer en escena com aquesta secta que són, movent-se a l’uníson, cantant –amb bases i veus pregravades– a l’uníson, i ballant les seves coreografies robòtiques, caricaturesques.
Prèviament, una veu en off narrava la història que inspira la sèrie i la bogeria dels Puig-Baró, una família empesa per la seva mare a fer el bé per petició del de dalt, aquest veí que ningú ha vist, però de qui se sent parlar. Cal apuntar així mateix que aquest espectacle, únic, creat per al festival, té en la part visual un espectacular suport: imatges inspirades en la cultura mem, en l’estètica d’internet 2000.
Notícies relacionadesFlotant entre el públic
Va sonar, clar, el curt repertori ironicosacre (sempre a favor de burlar-se del sagrat) accelerat en moltes ocasions, amb presència superba d’una versió màquina d’El virolai. També hi van aparèixer castellers per acostar el xou al cel. L’espectacle va anar a més quan el repugnant Albert Pla –entenguin-ho, en el context de la sèrie– va interpretar les dues peces que protagonitza. Però la cosa anava de salvar el món, una idea boja. I d’entre els morts, flotant en un tron entre el públic, va aparèixer Montserrat Baró, és a dir, Carmen Machi en persona, per ressuscitar després a l’escenari. "Montserrat Baró ha ressuscitat. Visca la música electrònica, visca l’EDM, electronic dance music", va proclamar abans d’un tancament que salvava el món quan més descontrolat i infernal era l’aquelarre.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius