Conservar l’amor

Dos populars cantautors, Rozalén i Marwán, guien aquest documental sobre l’amor, la teoria de l’afecció i una revolucionària teràpia de parelles implantada als Estats Units fa més de dues dècades. Ella i ell han fet cançons sobre l’amor, com tants altres músics al llarg de la història. Són una mica convidats de pedra. Al començar el film, Rozalén assegura que l’amor és per a ella l’abraçada on es vol quedar. Després conversen amb els responsables del film i de la teràpia i expliquen què és per a ells la parella. No aporten res més.
Gaizka Urresti, responsable de dos documentals sobre altres cantautors, Luis Eduardo Aute i José Antonio Labordeta, se centra en aquest modern assaig clínic: una teràpia de cinc parelles durant sis mesos focalitzada en les emocions i aquesta teoria de l’afecció. El projecte està bé, però la pel·lícula resultant és més un reportatge per a televisió. Convencionalment filmada, i amb una música abundant i innecessària, se sustenta en un bon nombre d’entrevistes i algunes imatges d’arxiu de projectes pretèrits en aquest sentit. La informació està bé, i és necessària, sobretot quan una de les conclusions és que cuidant l’amor es cuida també la salut mental, però una mica més de creació cinematogràfica hauria fet el conjunt més atractiu.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Visita a Catalunya El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- L’ATHLETIC DEMANA «RESPECTE» El silenci de Nico Williams davant la tempesta a Bilbao: desconnexió a les illes Maurici i a l’espera del pagament de la clàusula
- Mobilitat Interromput el servei d'un tram de la R3 i retards a la R4 de Rodalies