Guerra
Mor en un bombardeig l’actor ucraïnès Pasha Lee, amb 33 anys
L’intèrpret estava enrolat en les forces armades del seu país i va perdre la vida a la localitat d’Irpin, pròxima a Kíev

L’actor ucraïnès Pasha Lee ha mort amb 33 anys durant un bombardeig rus a la ciutat d’Irpin, a prop de Kíev, on es trobava enrolat en les forces armades d’Ucraïna, ha informat el Festival Internacional de Cine d’Odessa a les xarxes socials.
El 6 de març «el famós actor Pasha Lee ha sigut assassinat», indica una publicació a Facebook del festival, que explica que l’artista, el nom real del qual era Pavlo Li, s’havia unit a les Forces de Defensa Territorial «per protegir el país dels ocupadors russos».
Pasha Lee era actor, també de doblatge, així com cantant i compositor. Va participar en l’obra de teatre ‘Koleso’ i a les pel·lícules ‘Shtolnya’ (2006), ‘Shadows of Unforgotten Ancestors’ (2013), de Lyubomyr Levytsky, ‘Zvychayna sprava’ (2012), de Valentyn Vasyanovych, ‘The Fight Rules’ (2016), d’Oleksey Shaparev, ‘Meeting of classmates’ (2019), de Valentyn Shpakov, i d’altres.
La seva veu va servir per doblar a l’ucraïnès pel·lícules com ‘El rei Lleó’ i ‘El Hòbbit’.
Nascut a Yevpatoria (Crimea) el 1988, era fill de pare d’ètnia coreana i mare ucraïnesa.
Irpin, localitat al nord-oest de Kíev i de gairebé 43.000 habitants, està sent evacuada després de dies d’intensos atacs russos i després de múltiples obstacles per treure la població de la ciutat per l’ofensiva russa.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- 14. Fernández Borbalán i un CEO corporatiu lideraran el nou CTA remodelat al gust del Reial Madrid i els clubs
- Sèries 'Desaparegut', el fenomen que ha arribat al número 1 de Netflix: "Mai m’hauria imaginat que l’èuscar m’obriria camí com a actor"
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada