27a edició de la mostra

Barnasants desafia l’onada òmicron amb 100 concerts

El festival de cançó d’autor ofereix estrenes i produccions pròpies a càrrec de veus com Nacho Vegas, Maria del Mar Bonet, Roger Mas, Javier Gurruchaga o Maria Farantouri

Barnasants desafia l’onada òmicron amb 100 concerts
2
Es llegeix en minuts
Jordi Bianciotto
Jordi Bianciotto

Periodista

ver +

Ara que la pandèmia creix una vegada més, Barnasants agafa aire anhelant que les restriccions vagin a la baixa quan, el 22 de gener, els reunificats Brams obrin la seva 27a edició al teatre Joventut de l’Hospitalet. Àmplia programació, amb un centenar de concerts, dels quals 70 seran estrenes i deu, produccions pròpies, incloent la majoria dels noms significatius de la cançó d’autor en català (de Roger Mas a Maria del Mar Bonet), així com figures destacades a escala espanyola (Nacho Vegas, Javier Gurruchaga, Juan Valderrama, el comiat de Pablo Guerrero) i presències internacionals, com Maria Farantouri, en el seu homenatge al recentment mort Mikis Theodorakis.

Davant les noves restriccions, de durada incerta, el festival es proposa «mantenir els concerts per conservar els llocs de treball i oferir una finestra d’oxigen a la ciutadania», va remarcar aquest dijous el seu director, Pere Camps, en la presentació de la nova edició, al Centre Cultural Albareda. El festival es prolongarà fins al 20 de maig i la preocupació apunta, sobretot, als concerts del gener i febrer, amenaçats per la rebaixa d’aforament al 70% i per un tancament de l’oci nocturn que afectaria dos dels escenaris, Luz de Gas i el Harlem Jazz Club. Al centenar de concerts presentats, tots a Catalunya, se’n sumaran pròximament 50 més en escenaris valencians i balears.

Picada d’ullet a Joan Fuster

El lema d’aquest any, Nosaltres, els Barnasants’, és una picada d’ullet al centenari de Fuster (autor del llibre ‘Nosaltres, els valencians’), eix del concert músic-teatral de Pau Alabajos, el 8 de maig al Teatre-Ateneu de Tàrrega. Una producció pròpia a què en sumaran d’altres, com la del 25è aniversari de carrera en solitari de Quimi Portet (Auditori, 7 d’abril), el recorregut per l’obra de Luis Eduardo Aute i Silvio Rodríguez per part de Joan Isaac i Sílvia Comes (5 de maig, Luz de Gas) o l’homenatge a la poesia de Gabriel Ferrater, a càrrec de Meritxell Gené i Estel Solé (Teatre Auditori de Sant Cugat, 20 de maig).

Una proposta específica del festival és igualment el recital de Maria Farantouri, el 22 d’abril al teatre Joventut, de l’Hospitalet. Aquest escenari acollirà veus com Marina Rossell (29 de gener), Javier Gurruchaga amb l’Orquesta Mondragón (5 de febrer), el ‘cantaor’ Manuel Gerena (11 de març), Ismael Serrano (1 d’abril), Nacho Vegas (9 d’abril) i María Peláe (6 de maig). Per l’Auditori Barradas, també a l’Hospitalet, passaran Joan Reig (5 de març), Cristina Narea (18), Juan Valderrama (26), l’alguerès Claudi Gabriel Sanna (3 d’abril) i la Banda Obrera del Poble, unió d’Enric Hernàez, Rusó Sala i VerdCel (29). L’estrena de Roger Mas, ‘Totes les flors’, serà a l’Auditori (23 de gener). A Luz de Gas, el crepuscle de Pablo Guerrero (18 de febrer) i el nou àlbum de Marc Parrot (12 de maig).

Tornada al 100%

Notícies relacionades

Sengles recitals de Maria del Mar Bonet, en homenatge al referencial folklorista mallorquí Rafael Ginard, desviaran els focus cap al CAT (11 i 12 de febrer). Col·laboració amb el festival Tradicionàrius extensiva a concerts com els d’Aziza Brahim amb Cafè d’Alger, projecte de Yacine Belahcene (4 de març), Vicent Torrent, ex Al Tall (6) i Jordi Batiste (6 de maig). Al Harlem Jazz Club, Maria Hein (3 de febrer), Xavier Baró (25 de març) o Miquel Pujadó (7 de maig). Programació adaptable als protocols mutants. «Esperant que puguem tornar al 100%», va sospirar Pere Camps. «Tenim les mesures i l’experiència».