Temporada 2021-2022

El Teatre Lliure aposta per la creació internacional i compromesa amb el present

  • Una desena de companyies i directors estrangers com Emma Dante, Oskaras Korsunovas, Kornél Mundruczó, Daria Deflorian i Antonio Tagliarini seran protagonistes de la programació

  • L’aplaudit díptic ‘Shock 1 i 2’ d’Andrés Lima, inspirat en les tesis de Naomi Klein, i l’adaptació de ‘Crim i càstig’ protagonitzada per Pol López destaquen en una programació variada

El Teatre Lliure aposta per la creació internacional i compromesa amb el present
2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

El Teatre Lliure mira més enllà aquesta temporada a través de gairebé una desena de companyies i directors internacionals amb altres visions i llenguatges a les sales de Montjuïc i Gràcia. Les obres programades són reflex de la nostra societat i tracten temes com les migracions, la maternitat, el capitalisme, la gentrificació i la nostra relació amb la natura. La directora siciliana Emma Dante oferirà ‘Misericordia’, un homenatge a les dones que va triomfar al Festival d’Avinyó, Baró d’evel torna, aquesta vegada amb ‘Mazùt’ i també torna la creadora flamenca Miet Warlop, especialista en el teatre amb objectes amb la seva nova peça: ‘After All Springville’. L’argentina Lola Arias estrenarà a Barcelona ‘Lengua madre’, on qüestiona el concepte de maternitat, i els italians Daria Deflorian i Antonio Tagliarini posen la lupa en la vida a les grans urbs a ‘Il cielo non è un fondale’. El belga Fabrice Murgia, director del Théâtre National Wallonie-Bruxelles, desenvoluparà una peça nova amb alumnes de l’Institut del Teatre que unirà cine i teatre.

Hi cal sumar altres destacats noms ja anunciats com Oskaras Korsunovas, que aquests dies assaja en el Lliure una producció de ‘L’oncle Vània’ amb un destacat repartiment català; el director hongarès Kornél Mundruczó, que presentarà ‘Imitation of life’ amb Proton Teatre, una dura peça sobre les persones marginades de la societat, i la jove directora polonesa Anna Karasińska amb un projecte de creació que realitzarà amb gent que buscarà a Barcelona.

De Madrid vindran propostes potents com ‘Shock 1 (El Cóndor y el Puma)’ i ‘Shock 2 (La tormenta y la guerra)’ un díptic firmat per Andrés Lima, Albert Boronat, Juan Cavestany i Juan Mayorga inspirat en ‘La doctrina del xoc’ de Naomi Klein que mostra la connexió entre capitalisme i política des del cop d’estat de Pinochet a Xile fins a la guerra de l’Iraq. I Chévere, companyia gallega que acaba d’estrenar al Centre Dramàtic Nacional ‘N.E.V.E.R.M.O.R.E.’ portarà al Lliure aquesta reflexió sobre la catàstrofe ecològica provocada pel Prestige fa gairebé 20 anys. Molt diferent és ‘Casa’, creació que permetrà descobrir Lucía Miranda, especialista en teatre comunitari.

Entre les produccions del Lliure destaca ‘Crim i càstig’, ambiciosa adaptació de la novel·la de Dostoyevski ja anunciada, amb Pol López com a Raskólnikov liderant un gran repartiment de 10 actors dirigits per Pau Carrió.

Homenatge a Fabià Puigsever

El Lliure recordarà un del seu pilars, l’escenògraf i director Fabià Puigserver (1938-1991), el 30 aniversari de la seva mort amb una exposició de fotografies i ‘Terra baixa’, l’últim títol que va dirigir. ¿Què va significar aquesta producció estrenada a la Barcelona preolímpica? Roger Bernat ho investiga en una original proposta que canviarà d’intèrprets cada dia.

Notícies relacionades

I dels referents del passat a les veus del futur. Alicia Gorina inaugurarà el pròxim 14 d’octubre la temporada a la Sala Fabià Puigserver de Montjuïc cinc adolescents d’avui, equivalents de les protagonistes del film ‘Les verges suïcides’, 20 anys després de la seva estrena.

A Gràcia el tret de sortida el donarà Carol López amb ‘Bonus Track’, retrat generacional dels que entren als 50. No serà l’única reposició. També torna la moderna versió de Julio Manrique de ‘Les tres germanes’ de Txékhov.

Temes:

Teatre Lliure