De setembre a novembre

El metro de Barcelona obre inscripcions per visitar les estacions fantasma de Correus i Gaudí

El dimarts dia 9 TMB oferirà 5.000 noves places a través de la web obrimelmetro.cat per conèixer vuit espais emblemàtics habitualment tancats al públic, després que al juliol les entrades es van esgotar en una hora

Esgotades en menys d’una hora les 800 places per visitar espais restringits del metro de Barcelona

Antiguo túnel que conecta la L1 y la L3 bajo la plaza Catalunya.

Antiguo túnel que conecta la L1 y la L3 bajo la plaza Catalunya. / El Periódico

2
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

Tots preparats: el dimarts 9 de setembre a les 10 hores TMB torna a obrir la possibilitat d’apuntar-se a una de les 5.000 places per visitar algun dels vuit espais emblemàtics del metro de Barcelona habitualment tancats al públic. Al juliol va oferir 800 places que es van esgotar en menys d’una hora, i és que tot el relacionat amb el metro desperta moltes passions. Passa com amb «les entrades de Bruce Springsteen», ha repetit en més d’una ocasió el conseller delegat de TMB, Xavier Flores.

En aquesta ocasió hi ha més places disponibles, a les quals es podrà accedir a través del web obrimelmetro.cat. Però també hi ha més expectació: per primera vegada es podran visitar les dues estacions fantasma que amaga el metropolità: una és l’estació de Gaudí, a propde Sagrada Família, construïda el 1968 però que mai va entrar en funcionament. L’altra és la de Correus, que sí que va funcionar entre el 1934 i el 1972, però vaquedar fora de servei amb l’ampliació de l’L4. La visita té molla: s'haurà de fer de matinada i entre setmana, quan no funcioni el metro. La primera començarà a la 1.30 hores i el públic haurà d’assistir-hi amb calçat còmode, perquè baixarà a les vies des de l’estació de Jaume I i caminarà per l’interior del túnel.

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, aquest divendres a l’antic passadís que connecta l’L1 i l’L3 sota plaça de Catalunya. /

El Periódico

Més joies

«Hi ha llegendes urbanes que expliquen que hi ha més estacions fantasma, però aquestes dues són les úniques que existeixen», revela Flores. Però el metro i el subsol amaguen en realitat moltes més joies i sorpreses. Com el llarg túnel que connecta des de plaça de Catalunya l’L1 i l’L3,tancat en la dècada del 1980, i que permet veure a les seves parets la publicitat de l’època: «Gaudeix la vida. Evita la sida», enuncia un dels vells cartells mig tapats per altres sobre un concert de Víctor Manuel.

A més de les estacions fantasma, el públic podrà visitar l’escala de cargol que des de la plaça d’Urquinaona descendia cap a l’estació, que continua amagada i que s’està desempolsegant per reviure els seus temps al setembre i octubre.

Conduir el metro

Una de les visites amb més èxit abans de l’estiu va ser la sala de simuladors de conducció, que permet agafar els comandaments d’un metro.

Altres espais que s’obriran serà el centre de control del metro a la Sagrera, el modern taller de manteniment que es troba a la ZAL, a prop de l’antic llit del Llobregat i els antics de Santa Eulàlia, del 1922, situats en un edifici considerat monument protegit d’interès local a l’Hospitalet que encara donen servei als combois de l’L1.

També amb interès arquitectònic hi ha la subcentral elèctrica de Mercat Nou, obra de l’arquitecte Joan Bergós, que donava servei a l’antic metro Transversal, avui l’L1.

Notícies relacionades

Els primers a visitar aquests espais seran els treballadors del suburbà, als quals s’obre les instal·lacions aquest cap de setmana. Per al públic general les places es reparteixen entre diversos caps de setmana de setembre a novembre.

(Seguirà ampliació amb detalls de les dates)