RECONEIXEMENT DELS ESCRIPTORS

El polifacètic poeta Narcís Comadira, premi Jaume Fuster

L'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana reconeix la trajectòria de l'autor, que s'ha prodigat en la pintura, l'assaig, el teatre i la traducció

zentauroepp41881867 barcelona      02 02 2018    icult   narcis comadira  presen200511204129

zentauroepp41881867 barcelona 02 02 2018 icult narcis comadira presen200511204129 / JORDI COTRINA

2
Es llegeix en minuts

El poeta Narcís Comadira ha sigut reconegut aquest dimarts amb el Premi Jaume Fuster, que concedeix l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC), per «la qualitat de l’obra, la importància de la trajectòria i el compromís de l’autor». 

L’associació ha lamentat no haver pogut fer públic el guanyador del Jaume Fuster de forma presencial, a causa de la crisi de la Covid-19. Bel Olid, presidenta de l’AELC, va comunicar fa uns dies a Comadira el premi que li concedeixen, com ha destacat il·lusionat el mateix guardonat, els seus «col·legues escriptors». 

L’AELC ha acompanyat l’anunci d’una conversa de cinc minuts gravada amb Comadira, dins del programa de ‘podcasts’ de l’associació, on aquest parla dels vessants artístics amb els quals se sent més còmode, ja que és autor de poesia, assaig, teatre, traducció i pintura. L’autor explica dos projectes en els quals treballa actualment, de poesia i de teatre, i que veuran la llum quan s’aconsegueixi una «mínima normalitat». 

Comadira també es refereix a les mesures adoptades a causa del coronavirus. «Des que es va implantar el confinament –admet– no he escrit ni un vers». L’associació espera que el Premi Jaume Fuster, un reconeixement a la trajectòria que posa en relleu el conjunt de l’obra d’un autor de la literatura catalana, serveixi al poeta «de força i renovació en aquests moments difícils». 

Fa un parell d’anys, Comadira reunia a ‘Manera negra’, poemes del lustre anterior sobre l’envelliment, la llengua o Catalunya.

Polifacètic

Notícies relacionades

El polifacètic Narcís Comadira (Girona, 1942), a més de poeta i pintor ha exercit altres disciplines artístiques relacionades amb l’art, la dramatúrgia, l’arquitectura o la publicitat. Segons l’AELC, la seva lírica estén, a través d’un progressiu rigor mètric i lingüístic, cap a les formes clàssiques, la contemplació, la reflexió i la ironia, i valora mestres com Gabriel Ferrater, Josep Carner o J. V. Foix. En la seva faceta com a traductor, sobretot de l’italià i l’anglès, destaquen les antologies de poetes italians i obres de Bassani, Pirandello, Auden, De Filippo i Rowell. Ha sigut premiat amb el Ciutat de Barcelona, El Crítica Serra d’Or o el Nacional de la Crítica. 

En anteriors edicions el Jaume Fuster va recaure en Jesús Moncada, Quim Monzó, Jaume Cabré, Maria Antònia Oliver, Carme Riera, Feliu Formosa, Joan-Francesc Mira, Montserrat Abelló, Maria Barbal, Màrius Sampere, Emili Teixidor, Josep Vallverdú, Isabel-Clara Simó, Jaume Pérez Montaner, Joan Margarit, Carles Hac Mor, Jordi Pàmias, Francesc Parcerisas i Antònia Vicens.