23a EDICIÓ

DocsBarcelona, una finestra digital al món

El venerable festival portarà a les nostres cases títols tan destacats com 'Vivos' i 'Forman vs. Forman'

zentauroepp53265729 icult vivos200429124136

zentauroepp53265729 icult vivos200429124136

1
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El D’A no és l’únic festival cinematogràfic barceloní de referència que aquest any, a causa dels estralls del Covid-19, es converteix en certamen exclusivament ‘online’. DocsBarcelona celebrarà la seva pròxima edició, la 23a, del 19 al 31 de maig a la plataforma Filmin.

«La llar s’ha convertit en el refugi dels ciutadans per protegir-se del coronavirus, i és a cada casa on tots els espectadors rebran l’edició d’aquest any de DocsBarcelona», explica el director del certamen, Joan González, en la introducció al dossier de premsa.

Aquesta edició digital del DocsBarcelona oferirà la pràctica totalitat de la programació prevista: 28 llargmetratges i set curts, un total de pel·lícules que no difereix massa del d’edicions anteriors. A més, es mantenen les seccions i jurats habituals, així com l’activitat professional, el plat fort dels quals és una trobada amb el muntador danès Niels Pagh Andersen.

A la secció oficial Panorama destaquen títols com a ‘Vivos’, nova pel·lícula de l’artista i activista Ai Weiwei, sobre les famílies de desapareguts a Ayotzinapa; ‘Forman vs. Forman’, el documental d’Helena Třeštíková i Jakub Hejna sobre la vida i obra de Milos Forman, aclamat director d’‘Algú va volar sobre el niu del cucut’ i ‘Amadeus’, o ‘Winter journey’, en la qual Anders Østergaard barreja realitat amb ficció per explicar un episodi poc conegut de la història dels jueus alemanys durant la segona guerra mundial.

Plensa i Comelade

Notícies relacionades

La secció Latitud, dedicada a títols iberoamericans, acollirà el nombre més gran de produccions locals. Entre aquestes destaquen ‘¿Puedes oírme?’, de Pedro Ballesteros, sobre l’obra i personalitat de l’artista Jaume Plensa; ‘La nova escola’, de Ventura Durall, sobre l’intent de revolució educativa de l’Escola Nova 21, o ‘Constel·lació Comelade’, immersió de Luis Ortas en l’univers creatiu del pianista rossellonès.

Més de la meitat dels títols d’aquest DocsBarcelona estan dirigits o codirigits per dones. I alguns se centren, a més, en la dona. Entre aquests destaquen ‘That which does not kill’, original aproximació d’Alexe Poukine al tema de la violació, i ‘Advocate’, de Rachel Leah Jones i Philippe Bellaïche, retrat documental de Leah Tsemel, advocada israeliana especialitzada en la defensa dels palestins.