Acorralat
Plácido Domingo cancel·la les seves representacions al Teatro Real
El tenor assegura que vol oferir una «declaració addicional» per corregir la «falsa impressió generada per la meva disculpa en alguns dels articles que van informar sobre la investigació»
El tenor Plácido Domingo ha decidit retirar les seves pròximes representacions de ‘La Traviata’ al Teatro Real de Madrid i també es retirarà de les representacions als teatres i les companyies que tinguin dificultats per dur a terme aquests compromisos.
En un comunicat remès a Efe, Plácido Domingo expressa que vol oferir una «declaració addicional» per corregir la «falsa impressió generada per la meva disculpa en alguns dels articles que van informar sobre la investigació» del sindicat d’artistes musicals dels Estats Units AGMA, a propòsit de les denúncies d’assetjament de diverses dones contra el tenor.
Al text, Domingo puntualitza que la seva disculpa va ser «sincera» i de tot «cor», davant de la possibilitat que pogués haver ferit algú per «qualsevol cosa» que hagi dit o fet. «Com he manifestat en repetides ocasions, mai ha sigut la meva intenció ferir o ofendre ningú», ha assenyalat.
«Mai m’he comportat agressivament»
Però afirma que, malgrat això, «sé el que no he fet i ho negaré un altre cop. Mai m’he comportat agressivament i mai he fet res per obstruir o perjudicar la carrera de ningú».
El tenor apunta que ha dedicat la seva carrera en el món de l’òpera a recolzar la indústria i promoure la carrera d’una infinitat de cantants.
Així mateix, es mostra «agraït» amb tots els amics i col·legues que fins ara «han cregut en mi i m’han recolzat en aquests moments difícils» i per evitar-los que la seva situació els perjudiqui o causar qualsevol inconvenient addicional es retira d’algunes de les representacions previstes.
Suspensió al Teatro de la Zarzuela
Espanya i més concretament Madrid, bressol de Domingo, era un dels països on el tenor tenia previstes diverses representacions. No obstant, ahir davant de les dades de la investigació d’AGMA, l’INAEM va decidir suspendre la participació del tenor al Teatro de la Zarzuela de Madrid els pròxims dies 14 i 15 de maig.
«Hem entès que des del moment que ha reconegut els fets i ha volgut assumir les responsabilitats, la nostra obligació era donar compte d’això i que no és el moment que participi en la programació», va dir el ministre José Manuel Rodríguez Uribes, «en coherència amb uns fets reconeguts per ell».
Cancel·lada la seva actuació a Úbeda
L’Associació Cultural Amics de la Música, organitzadora del 32è Festival Internacional de Música i Dansa Ciutat d’Úbeda, ha cancel·lat el concert del tenor Plácido Domingo que estava previst el pròxim 3 de maig a Úbeda (Jaén). L’associació ha fet aquest anunci, mitjançant un comunicat, «d’acord amb els esdeveniments informatius de dimarts passat» i ha assegurat que els pròxims dies informarà sobre el procediment per a la devolució de l’import de les entrades.
Notícies relacionadesEl director del festival, Diego Martínez, assegurava ahir a Efe que encara no s’havia pres cap decisió i estaven esperant a realitzar una sèrie de gestions i estudiant les conseqüències de la suspensió d’un concert com aquest amb el que comporta de contractes i de públic.
Finalment, a primera hora d’aquest matí la junta directiva de l’Associació ha anunciat la suspensió del concert amb què s’havia d’inaugurar el festival i on, a més, s’havia d’entregar al tenor la Medalla d’Or com a reconeixement per la seva trajectòria professional.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- Cinema ‘Sîrat’, ‘Romería’ i ‘Sorda’, preseleccionades per als Oscars
- Un tiet dels germans Márquez detingut per un cas d'assassinat que s'instrueix a Solsona
- Escalfament global Es desintegra l’iceberg més gran del planeta, de la mida de Mallorca
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari