ÈXIT INTERNACIONAL

Oriol Paulo ho ha tornat a fer: 'Durante la tormenta' arrasa a la Xina

Després de l'èxit de 'Contratemps', el director català torna a dinamitar la taquilla del gegant asiàtic amb la seva última pel·lícula, que ha superat en recaptació fins i tot 'Dumbo'

1543640319 110887 1543640522 noticia normal

1543640319 110887 1543640522 noticia normal

2
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

És la segona vegada que Oriol Paulo dinamita les fronteres del continent asiàtic. Ja ho va fer amb ‘Contratemps’, la seva anterior pel·lícula, que es va convertir en un autèntic fenomen de taquilla, i ara repeteix la jugada amb ‘Durante la tormenta’ (o ‘Mirage’, com es diu el seu títol internacional), que des de la seva recent estrena a la Xina porta recaptats més de nou milions de dòlars, i se situa per sobre de superproduccions nord-americanes com ‘Dumbo’. “És tan extraordinari que hem de pessigar-nos per creure’ns-ho”, explica Mercedes Gamero, productora de la pel·lícula i directora general d’Atresmedia Cine.

El mercat asiàtic sempre ha sigut una plaça de difícil accés per al cine espanyol. En el cas d’ Oriol Paulo, la seva pel·lícula ‘Contratemps’ va començar a ser descarregada de manera massiva a internet i va cridar l’atenció dels distribuïdors xinesos, que van decidir estrenar-la als cines. La porta d’aquest gegant oriental s’havia obert per al director català i l’oportunitat no va quedar allà: quan va acabar d’escriure ‘Durante la tormenta’ ja tenia assegurada l’estrena a la Xina. I no qualsevol estrena: aquesta vegada seria en gran.

“Estic amb els ploms fosos, fa tres setmanes que estic de promoció intensiva”, ens explica el mateix Oriol Paulo per telèfon des de la Xina. En aquest país les gires de presentació de les pel·lícules són dures, i l’agenda de treball està calculada al mil·límetre: 9 ciutats, 3 dies de premsa a Pequín i 48 projeccions amb col·loqui posterior.

7-estrenos-durante / periodico

“Han apostat pel cine d’Oriol Paulo i per la pel·lícula, i ho han fet amb un llançament a manera d’esdeveniment cinematogràfic”, apunta Sandra Hermida, productora executiva de la cinta. “Fins i tot han convertit Oriol Paulo en una autèntica estrella. ¡Surt amb guardaespatlles dels cines!”.

¿Quina és la raó d’aquest èxit apoteòsic? “L’espectador xinès connecta molt amb el tipus de cine que jo faig, que és molt actiu, que obliga a participar-hi. Des del minut u, estan intentant entrar al joc de la pel·lícula”, contínua Paulo. “En els Q&A després de la projecció, fan anar molt el coco i de vegades fins i tot em sorprenen a mi mateix pel tipus de conclusions a què són capaços d’arribar”.

Notícies relacionades

El xoc cultural resulta inevitable, i en ocasions el director reconeix que ha de canviar el xip i intentar adaptar-se a aquesta mentalitat en què, per exemple, resulta més important la història d’amor de la pel·lícula que la necessitat d’una mare per recuperar la seva filla, el principal eix de la història. “El tema de la infidelitat també els preocupa. No sé per què, però els posa nerviosos”, fa broma.

Mercedes Gamero reconeix que la possibilitat de fer una coproducció amb la Xina és sobre la taula des de fa uns anys i s’està intentant “trobar la manera”. El que de moment és una realitat és que ja està en marxa el ‘remake’ de ‘Durante la tormenta’ en bona part dels països asiàtics, a Corea, el Vietnam, l’Índia (perquè el seu cine no només triomfa a la Xina) i que ja és la pel·lícula espanyola més taquillera a l’estranger... precisament des de ‘Contratemps’.