CRÒNICA

The Cat Empire, patxanga fina a Razzmatazz

La banda australiana va sacsejar la sala amb el seu mestissatge explosiu i els avanços del seu nou disc, 'Stolen diamonds', que sortirà al febrer

gg-8024

gg-8024

1
Es llegeix en minuts
Jordi Bianciotto
Jordi Bianciotto

Periodista

ver +

La necessitat de compartir una estona d’eufòria cotitza a l’alça i The Cat Empire és el grup ideal per sortir d’un concert pensant que, al cap i a la fi, el got està mig ple. Músics experimentats, coneixen els recursos i trucs per convertir una idea melòdica elemental en un detonador amb què posar una sala com Razzmatazz potes enlaire.

Ho vam poder observar aquest dijous, en el primer dels seus dos passis (repeteixen diumenge). Els australians van venir a foguejar algunes de les cançons que han anat publicant a la xarxa des del juliol passat, a raó d’una cada mes, i que donaran cos al seu nou disc, ‘Stolen diamonds’ (no sortirà fins al 15 de febrer). Com ara ‘Ready now’, que va obrir la nit amb la seva xaranga de trompetes, i la cançó que li dona títol, un bulliciós artefacte latin-swing beneficiat per la suau veu soul del trompetista Harry James Angus, que va suplir allà el solista Felix Riebl.

Debilitat cubana

Notícies relacionades

Crida l’atenció la seva pista cubana (el segon disc, ‘Two shoes’, del 2005, el van gravar als estudis Egrem, de l’Havana), inusual per a un grup anglosaxó i que va apuntar en la inèdita ‘Anybody’ i en la capa de percussions sobre la que va evolucionar ‘Daggers drawn’. En aquesta s’hi van deixar anar: solos de bateria i de teclats al jazz-fusion.

Però The Cat Empire va tirar pel dret, fent servir el seu domini dels elements per connectar amb el públic per la via directa, la tornada reeixida i fàcilment corejable, amb picades d’ullet a la llengua castellana (“ese no es el camino”, “basta de cuentos / es tiempo de lo nuestro”), i sotmès a cops d’efecte i acceleracions efectistes. Patxanga tècnicament impecable, fent resplendir fites agitadores com aquest ‘Brighter than gold’ que va incendiar els bisos.

Temes:

Razzmatazz