CRÒNICA
Altaveu, un captivador triangle pop
El Petit de Cal Eril, Ferran Palau i Trau van oferir substanciosos concerts en la jornada final del festival de Sant Boi de Llobregat
ferran-palau
La segona jornada del’Altaveu de Sant Boi va acollir propostes despertes del pop català del moment, encapçalades pel que, segurament, sigui el cartell de l’any: El Petit de Cal Eril i Ferran Palau, dues identitats que comparteixen músics i sensibilitats entorn de cançoners situats amb un peu al buit. Sis mesos després de la seva estrena a Apolo, el tàndem va revifar els seus poders aquest dissabte passat en un context més íntim i serè, el del petit teatre de Cal Ninyo.
Allà vam poder submergir-nos amb delit en les envoltants cançons de ‘Blanc’, l’últim disc de Ferran Palau, amb els seus tempos pausats i les seves dinàmiques harmòniques que es diria que estan en minuciosa fusió amb la mateixa gravitació terrestre. Repertori a què va sumar una troballa aliena, ‘A veces’, de Kinder Malo, un ‘plaer culpable’ que Palau va destapar en el ‘Desconcert’ de iCat i en què el trap original va canviar en una espècie de blues quàntic entorn del sentit de la vida.
Músics en moviment
El bateria de Palau no era cap altre que Joan Pons, que va prendre després el micro transmutat en El Petit de Cal Eril, mentre Jordi Matas canviava la guitarra per la bateria (formant un poderós doblet amb Ildefons Alonso) i Dani Comas es mantenia en el baix, equip al qual es va afegir el teclista Artur Tort. Un quintet sòlid i flexible, que va mimar els matisos i va subministrar una discreta però constant successió de petits moments de clímax a partir del conegut com a ‘disc triangular’.
Notícies relacionadesVestits de blanc i presidits pel símbol lluminós (posada en escena es diria que inspirada en Jethro Tull i la seva etapa ‘A’, pels volts de 1980), Joan Pons i companyia es van endinsar en aquest repertori que sembla deixar-se portar per energies ocultes. Cançons amb pistes emotives, com ‘Les lletres no fan les paraules’, i nous enfocaments de ‘Partícules de Déu o ‘Amb tot’, elevant el seu autodenominat ‘pop metafísic’.
Pop, també, més de tu a tu va ser el menú de Trau a Can Massallera, preparant el terreny per a una nova exhibició neo-‘mod’ de Brighton 64. Motiu d’orgull de Sant Boi, Trau, un grup que fon la tradició dels 60 amb l’imaginari del ‘modernisme aborigen’, va desplegar el cançoner refinat de ‘Dones i homes del cap dret’, el seu segon disc, entre tornades lluminoses i fins jocs vocals. I un assalt a ‘David Watts’, delsKinks, posant un accent entusiasta al clímax de l’Altaveu-18.
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Els suports que van conduir Trump a la victòria s’erosionen
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Tendències de consum El comerç es bolca en la botiga física en plena efervescència digital
- Talent als fogons Aquests xefs de Palamós aconsegueixen el premi Cuiner del Gastronòmic Fòrum Barcelona 2025
- Llançament (in)esperat Filtrat el nou disc de Rosalía, ‘Lux’, que es publica aquest divendres
- Funció pública El Govern ofereix als funcionaris apujar-los el sou al mateix nivell que l’IPC fins al 2028
- Funció pública Test psicotècnics, CV com en les empreses i molta IA: així són les noves oposicions que estudia implantar la Generalitat
- Entrevista Santi Vila: "Junts per Catalunya té molt bons alcaldes i pèssims parlamentaris"
