WEBS POLÈMIQUES

Ticketmaster tanca el seu portal de revenda d'entrades

L'empresa atribueix la decisió a les queixes dels usuaris

El concert de Bruno Mars del 2016, motiu de moltes queixes.

El concert de Bruno Mars del 2016, motiu de moltes queixes.

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Ticketmaster, la companyia de vendes i distribució d’entrades d’esdeveniments, ha decidit tancar SeatWave, el seu portal de revenda de mercat secundari, a causa de la polèmica sorgida entre els usuaris per la revenda d’entrades amb finalitats especulatives.

"Hem sentit les vostres peticions i us hem escoltat: les webs de mercat secundari (revenda) ja no us convencen i sabem que esteu cansats de veure com altres persones compren entrades només per vendre-les i obtenir un benefici econòmic", assegura Ticketmaster en un comunicat difós aquest dilluns internacionalment.

Com a alternativa la companyia llançarà una plataforma d’intercanvi entre els fans dins de Ticketmaster, on podran comprar o vendre "fàcilment" les entrades que no puguin utilitzar "al preu original o menor".

Des de Ticketmaster asseguren que la nova web "veurà la llum" a tot Europa a començaments de l’any que ve i ja no es donaran d’alta nous esdeveniments a Seatwave, tot i que es mantindran les entrades que han sigut col·locades en el portal anteriorment.

"El nostre pla a llarg termini sempre va ser el de tancar les nostres plataformes de venda secundària i crear-ne una d’intercanvi. Estem emocionats amb el llançament de la nostra web, redissenyada perquè comprar i vendre entrades sigui fàcil i ràpid, amb totes les entrades al mateix lloc," asseguren a Efe fonts de Ticketmaster.

Amb el tancament de Seatwave l’empresa pretén assegurar que les entrades dels concerts arribin a les mans dels "veritables fans" sense haver de pagar per això quantitats "abusives" i sense el control de l’artista i el promotor, "en un entorn 100% segur i transparent".

En els últims anys, l’odissea per comprar entrades per internet per a concerts de grans artistes ha motivat les queixes dels seguidors i els usuaris, que van veure com les localitats s’esgotaven en tot just unes hores, mentre que apareixien entrades disponibles a preus elevats en pàgines de revenda.

Bruno Mars i Springsteen

LiveNation, propietària de Ticketmaster i de SeatWave, s’ha trobat en nombroses ocasions a l’ull de l’huracà, i ha arribat fins i tot a ser denunciada per FACUA-Consumidors en Acció pel que va considerar una venda d’entrades "irregular" per als concerts que Bruno Mars i Bruce Springsteen van oferir a Espanya el 2016.

Notícies relacionades

El creixent atipament popular davant la revenda massiva d’entrades, especialment les de concerts, va desencadenar a més una investigació promoguda per l’anterior ministre d’Educació, Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo, per una presumpta estafa en la compra d’entrades per a un concert d’U2 a Madrid a través de la pàgina web Viagogo.

A més, el Senat va aprovar l’abril passat una moció presentada pel Partit Popular en la qual s’instava el Govern a l’adopció de mesures davant de la revenda d’entrades de concerts i d’esdeveniments que generen gran demanda, entre les quals, la prohibició de l’ús de bots informàtics (programes que serveixen per efectuar tasques simples i repetitives a internet) per a l’adquisició massiva de tiquets.