Una tragicomèdia contemporània
'Mala broma', la comèdia més negra de Jordi Casanovas
La Sala Muntaner estrena aquest dimecres una obra carregada de tragèdies i successos inesperats

zentauroepp42685440 obra de teatro mala broma en la sala muntaner foto david rua180327135733
Quan la broma no surt bé, l’humor pot ser mortal. Així que, ¿es poden fer bromes de tot? L’obra Mala broma és el resultat d’una sèrie de preguntes sense respostes clares sobre els límits de l’humor. L’autor d’aquesta comèdia negra, Jordi Casanovas (Vilafranca del Penedès, 1978), ofereix des d’avui i fins al 6 de maig vinent, a la Sala Muntaner, aquesta peça carregada d’intriga, successos i comèdia arriscada interpretada per Anna Sahun, Ernest Villegas i Òscar Muñoz.
«L’humor el fem servir diàriament per socialitzar, però optar per un tipus de gràcia pot determinar la teva personalitat», va explicar Casanovas en la presentació. La narració flueix al voltant de tres personatges amb tres tipus de personalitats diferents. Ernest i Òscar encarnen Ernest i Òscar, dos amics que es retroben 20 anys després. En un únic espai –la casa d’Anna (Anna Sahun) i el seu marit, Òscar–, l’esperada cita es convertirà en una vetllada plena de successos tràgics. «Els protagonistes aniran tocant constantment els límits de l’amistat, l’amor i la moral, arribant a generar escenes dramàtiques amb un toc còmic i humor amb un toc tràgic», va aclarir el director, Marc Angelet.
INGREDIENTS POLÍTICS
Notícies relacionadesMala broma és una extensió de l’obra Idiota, que es va presentar també a la Sala Muntaner el 2015 i en què els personatges es feien preguntes sobre temes actuals. Però en aquest cas, l’autor pretén plantejar un debat sobre el discurs dels tres intèrprets, «en lloc d’una conclusió evident». En consonància, un dels ingredients clau que va gestar el text va ser la victòria de Donald Trump en les eleccions dels Estats Units celebrades el novembre del 2016 que van portar el magnat a la Casa Blanca. Casanovas va percebre que les paròdies que es feien sobre el milionari estaven en constant dualitat: «No estava clar si la gent reia pel que deia el president o per la paròdia elaborada sobre aquest personatge. Al final, semblava que es feien acudits molt animals que no transmetien cap denúncia política».
Amb un tema arriscat en un muntatge aparentment convencional, l’obra de Casanovas dirigida per Angelet reflexiona sobre acceptar, o no, els acudits; sobre si les tragèdies poden ser a la vegada humorístiques i sobre si en l’humor és necessari posar certs límits.
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- La relació post-Brexit La UE, Espanya i el Regne Unit segellen un acord polític històric sobre Gibraltar
- Mesures per al curs vinent Educació restringirà encara més l’ús de mòbils i pantalles als centres
- Tempesta judicial i política Una gravació de Koldo vincula Santos Cerdán amb comissions
- Mobilitat Els taxistes activen una ofensiva contra els VTC a l’aeroport
- Cinc platges de la Costa Brava per gaudir abans de l'arribada de l'estiu
- Ciència La mapa més gran de l’univers ja és a la xarxa: una finestra inèdita a l’origen i evolució de les galàxies
- Drets laborals Miguel Benito, expert en dret laboral, explica quina és la temperatura màxima a la qual ha d’estar el teu centre de treball: “És il·legal treballar amb aquesta calor”
- Accident aeri Un avió amb 242 passatgers amb destinació a Londres s'estavella durant l'enlairament en una ciutat de l'Índia
- Relacions entre socis ERC admet que la negociació sobre finançament està «alentida» i en culpa Montero