Esperant els dracs

undefined32319210 serie de televisi n juego de tronos170602194730

undefined32319210 serie de televisi n juego de tronos170602194730 / PUBLICADA EPC 07 01 2016 P 50 - 51

2
Es llegeix en minuts
Mikel Lejarza
Mikel Lejarza

President d'Atresmedia Cine

ver +

Tranquils, queda poc per a l'estrena de 'Juego de tronos'. La història que representa millor la passió per les sèries d'aquesta dècada va començar un 17 d'abril del 2011, i ja fa temps que camina lliure, al davant fins i tot, de les novel·les que la van inspirar.

Amb 'House of cards' convertida en una paròdia de si mateixa i 'Homeland' sense la seva capacitat de sorpresa inicial; amb els zombis convertits en videojoc i una certa saturació general davant l'abundància de producte i la impossibilitat d'abraçar-ho tot, la sèrie creada per David Benioff i D. B. Weiss és potser l'últim esdeveniment de caràcter global provinent de la ficció que hi ha actualment.

A veure que ens depara la nova temporada, però la seva campanya de llançament ha tornat a marcar diferències amb la resta, així que en uns dies els dracs tornaran a volar, i els Lannister i els Stark substituiran almenys parcialment els debats sobre Madrid i Barça, ara que estem sense futbol.

Fins llavors, ho podem aprofitar per repassar algunes de les notables sèries que el curs que ja ha finalitzat ha ofert i que potser ens hàgim perdut. Els en recomano dues que ja han complert amb la seva tercera temporada: 'Fargo' i 'The Leftovers'. La primera, creada per Noah Hawley, escriptor de cinc interessants novel·les, guionista i productor de 'Bones', 'The unusuals' i 'My generation', així com de la pel·lícula 'The alibi'.

En la seva última entrega, 'Fargo' no només ha mantingut les claus heretades de la pel·lícula dels germans Coen que la va inspirar i que n'han fet un dels productes més intel·ligents i divertits de la televisió actual, sinó que ha tornat a enlluernar per les seves trames en què intriga i humor es barregen amb tanta llibertat com senzillesa dotant la sèrie d'una personalitat única. Com en anteriors temporades, el paisatge i el càsting han tornat a ser part essencial de la sèrie.

Els dos germans interpretats per Ewan McGregor; el meravellós malvat a qui dona vida el britànic David Thewlis (el Remus Lupin de les pel·lícules de 'Harry Potter') i per sobre de tots, Carrie Coon, l'actriu de l'any pel que fa a la televisió. Perquè també ha sigut ella la principal protagonista de 'The Leftovers' aquesta temporada, tot i que està en la sèrie des del principi amb un paper secundari.

Notícies relacionades

La ficció ideada per a HBO per Damon Lindelof, creador de 'Lost', i Tom Perrota, autor de la novel·la del mateix títol en què està basada; és estranya, fascinant, difícil, però va sobrada d'emoció, bellesa i compta amb una banda sonora immillorable. Tant l'últim episodi de 'Fargo' com el de 'The Leftovers' tenen Carrie Coon com a protagonista principal i les seves interpretacions serien suficients perquè aquesta actriu menuda, d'aspecte senzill, formada en el teatre (va ser nominada a un premi Tony el 2012 per la seva actuació en l'obra '¿Qui tem Virginia Woolf?') guanyés tots els premis de l'any.

Steven Spielberg, que continua sent el més llest de la classe, ja se n'ha adonat i l'ha contractat per a la seva pròxima pel·lícula, on coincidirà amb els actors Bob Odenkirk ('Better call Saul') i amb Matthew Rhys ('The americans'). I és que el cine veu la televisió.