Christie's subhastarà dos 'warhols' de Miguel Bosé

Es tracta de dues peces que l'artista pop art va regalar al cantant als 80

2
Es llegeix en minuts
NATÀLIA FARRÉ / BARCELONA

“Havia quedat amb Miguel Bosé (taxi 6 dòlars). Va venir perquè li fes unes fotos i a preparar un vídeo. La seva mare és una actriu molt famosa a Espanya i el seu pare és torero. Em va explicar que era molt amic de Joe MacDonald i suposo que devia estar intentant dir-me alguna cosa, però quan li vaig dir que Joe tenia la sida, crec que el va afectar perquè el vaig veure molt nerviós i espantat”. Qui va escriure aquestes línies no era ningú més que Andy Warhol. Ho va fer l'1 d'abril de 1983 i ho va recollir al seu diari 'The Andy Warhol Diaries' (1991). Part del text apareix com a nota en el lot 148 de la subhasta que Christie’s efectuarà el 9 de desembre a París. El lot en qüestió traurà a licitació 'Oxidation Painting', una peça realitzada per l'estrella del pop art el 1980 amb pintura i orina, substància a la qual el pintor era bastant aficionat, i que pertany a la col·lecció del cantant espanyol. La peça surt a subhasta amb un preu estimat d'entre 70.000 i 100.000 euros i Bosé la va rebre com a regal d'aniversari de mans del mateix Warhol a principis de la dècada dels 80.

Notícies relacionades

Durant aquella època els dos creadors es van freqüentar arran de la portada que Warhol va realitzar, el 1883, per al àlbum 'Made in Spain' de Bosé. No va ser l'única vegada que el nord-americà va representar l'artista espanyol, el 2012 Christie's va vendre una serigrafia amb la cara del cantant realitzada el 1983 per 12.840 euros. Segons l'autor de ‘Amante bandido’, que es declara “gran admirador” del pintor, el creador que va elevar la serigrafia a art amb majúscules escoltava la seva música “mentre pintava a la seva Factory”.

Aquesta no serà l'única peça de la col·lecció de Bosé  que sortirà a la venda a la sala parisenca de la casa de subhastes. El dia anterior, 'Dollar Sign', una altra peça firmada també per Warhol i també un regal d'un aniversari: ’81 Andy Warhol to Miguel’ és la llegenda que apareix al revers de la tela, sortirà amb un preu de sortida d'entre 250.000 i 300.000 euros. Previ a la subhasta, les dues peces s'exposaran al públic els dies 4, 5 i 6 de desembre a la seu de Chrisitie’s a París. No gaire lluny, el Museu d'Art Modern li dedica una gran retrospectiva, 'Unlimited Warhol', al mític autor de l'arxiconeguda sèrie de llaunes Campbell. 

Temes:

Art