APARADOR de cultura popular
La Fira Mediterrània, oberta al món
3La mostra de Manresa programa més de 300 actes
Des de la seva associació original al folk i les propostes d'arrel o tradicionals, la Fira Mediterrània ha expandit els seus horitzons amb una mirada àmplia, com il·lustra el seu obert subtítol, Cultura popular & músiques del món. La 18a edició de la mostra de Manresa, que es va inaugurar ahir a la nit, afronta avui i aquest cap de setmana un voluminós programa amb més de 300 activitats repartides entre 18 escenaris, ja sigui teatres, sales o espais al carrer, i buscant el diàleg amb la creació contemporània i la participació ciutadana.
El teatre Kursaal acollirà algunes de les propostes més destacades, com l'estrena, aquest vespre (21.30 hores), del nou disc de Roger Mas, Irredempt, i el recital Constelación familiar, de Tomatito, en què actuarà acompanyat per dos dels seus fills, José Israel i María Ángeles.
Notícies relacionadesMÚSICA I DANSA / El pati del teatre acollirà avui dues fusions de disciplines, la d'Astrio amb la dansa de Sonia Gómez i el cant jotero de Pere Gumbau, i l'estrena de Siete lunas, del Niño de Elche i la ballarina Maria Muñoz (Malpelo). En altres escenaris es mostraran la trobada de Germà Negra amb la Cobla Selvatana i el de l'aragonesa Carmen París amb la marroquina Nabyla Maan, així com el cantant valencià Carles Dénia, l'argentina La Yegros i el grup britànic Asian Dub Foundation en format sound system.
Una estrella senegalesa, el cantant i guitarrista Cheikh Lô, destaca en el cartell de demà, que acull una cantant israeliana, Ester Rada, i una de palestina, Kamilya Jubran, a més del grup ucraïnès DakhaBrakha i el virtuós de la samfoina Germán Díaz. Diumenge, en la seva jornada de tancament, La viola d'or, homenatge a Enric Morera en el seu centenari, i Ruralisme il·lustrat, del New Catalan Ensemble amb Gemma Humet.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat