Anar al contingut

Promotors i mànagers distingeixen Manel, Txarango i Bongo Botrako

El teatre Principal acull l'entrega dels premis ARC en una gala presentada per Toni Albà i amb guió d'El Terrat

JORDI BIANCIOTTO / Barcelona

La crisi de la música en directe, basada ara en el desbocat IVA cultural, té davant seu la desafiadora presència d'ARC (Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya), entestada a plantar-li cara i estimular els artistes que saben esquivar-la més bé. Ahir a la nit va entregar els seus premis anuals en una gala al teatre Principal, presentada per Toni Albà amb guió d'El Terrat, i que va tenir com a protagonistes grups com Manel, Txarango i Bongo Botrako.

A ells van correspondre els guardons en tres destacades categories. Manel, el de la millor gira del 2013 per teatres i auditoris de Catalunya, en la presentació del seu tercer disc, 'Atletes, baixin de l’escenari'. Txarango, per la millor gira internacional d'un artista català després que el seu 'Music and revolution tour' passés per França, Itàlia, Alemanya, Bèlgica, Holanda i el Regne Unit. I Bongo Botrako, el premi a la millor gira de sales (és a dir, clubs, discoteques i locals sense localitat reservada) de Catalunya. Distincions acordades pels socis d'ARC (una setantena, el 80% del total d'empreses del ram) en diàleg amb actors com l'ICEC (Institut Català d’Empreses Culturals), el Ramon Llull i l'ASSAC (Associació de Sales de Catalunya). El concepte de "millor gira" no es limita a una avaluació quantitativa. "Sospesem també paràmetres de qualitat, amplitud geogràfica, repercussió...", indicava a aquest diari Jordi Gratacós, president d'ARC.

Millors sales

Els Catarres, Abbey Road i La Principal de la Bisbal es van endur tres premis més de l'apartat de gires en festes majors. La gala va dedicar un ampli espai a la indústria amb premiats com les sales Apolo i Slàvia (Lleida), l'Auditori de Girona, el Festival del Mil·lenni i el programa Sputnik (El 33).

Gratacós va començar el seu parlament amb un to d'alerta. "La facturació ha baixat un 30% i les programacions estables, prop d'un 50%. El nostre públic és jove, està a l'atur i s'ha acostumat a la música comercial i gratis", va indicar abans de lamentar "la poca ajuda pública si la comparem amb la música clàssica i els consorcis de liceus, palaus i auditoris". Però va subratllar la musculatura i la transversalitat del sector. "Som cultura, però també economia, i turisme, i formació, i educació. Som un capital social i econòmic que ha de rendir". 

0 Comentaris
cargando