NOVES FÓRMULES DE PROJECCIÓ INTERNACIONAL
Coproducció en espècies
El Mercat acull Hofesh Shechter a la fàbrica de creació del Graner

Diverses ballarines de Hofesh Shetcher assagen al Graner l’obra que ofereixen a partir d’avui al Mercat. /
El músic i coreògraf Hofesh Shechter ha fet servir el Graner, la fàbrica de creació propera a la Zona Franca inaugurada a finals del 2011, com a laboratori. Durant l'últim mes, ha estat investigant i explorant les bases del que serà el seu nou espectacle, una important coproducció internacional que s'estrenarà a Melbourne a l'octubre, en què el Mercat de les Flors participa pagant en espècies: mitjançant la cessió d'una magnífica sala d'assaig de 240 metres quadrats i llum natural. D'aquesta manera, i malgrat que l'aportació del ministeri de Cultura ha caigut un 60% respecte a l'any anterior, el Mercat de les Flors no perd pistonada i porta destacades figures estrangeres.
«Al Graner m'hi he sentit com en una bombolla de creació. A més teníem el sol de Barcelona davant la pluja de Londres», va explicar Shechter, un artista israelià establert a Anglaterra. «Hem fet els primers passos, investigant i provant un ventall de possibilitats i emocions», va afegir el creador, que ha estat treballant amb 14 ballarins, gairebé els mateixos que a partir d'avui fins diumenge oferiran al Mercat un interessant programa doble ambUprising (2006), emblemàtica peça de la companyia protagonitzada només per homes, iThe art of not looking back (2009), interpretada únicament per dones.
Cesc Casadesús, director del Mercat, es va fixar en Hofesh Shechter quan fins i tot no era gaire conegut. Aqueststageha consolidat la seva relació amb Barcelona, fet que aplaudeixen des de les institucions. «La coproducció en espècies és important en època de retallades», va destacar Jaume Ciurana, regidor de Cultura de l'Ajuntament. Hi veu una via per «participar en els grans debats contemporanis», va afegir. En el seu primer any de funcionament 44 companyies, la majoria catalanes, van passar pel Graner. El pol de creativitat comença a donar fruits.
- A Ceuta Mor Abdou Ngom, icona de la crisi migratòria per l’abraçada viral a una voluntària de la Creu Roja
- Comerç BCN descarta comprar El Centre de la Vila i deixa pendent el seu futur
- Incivisme Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot
- Dret de rectificació del FC Barcelona
- patrimoni La icònica xarcuteria Puig de Sant Andreu continuarà despatxant
- HEREDITÀRIA Insomni familiar fatal, la malaltia que treu el son i ha matat 35 persones d’una mateixa família a Jaén
- Concentració Feijóo crida a manifestar-se avui a Madrid "per la democràcia"
- Protesta de jutges i fiscals ‘Las mil y una togas’ es planten 10 minuts
- Les Forces Armades celebren el seu dia a Tenerife
- Apunts polítics de la setmana Ayuso i Feijóo, de campanya (per separat)