INCORPORACIÓ estrella A L'AGENDA DE FESTIVALS
The Cure se suma al Primavera Sound
La banda de Robert Smith també actuarà a Bilbao

Robert Smith (dreta), amb els seus companys del veterà i sinistre grup anglès.
S'esperava amb gran interès la nova incorporació que prometia revelar ahir el Primavera Sound. I s'esperava també que The Cure anunciés el seu pas per diversos festivals estiuencs d'Europa. Al final, les sospites han quadrat i The Cure actuarà en la pròxima edició del festival barceloní. Serà l'1 de juny al Parc del Fòrum. I no es tracta de l'única actuació espanyola dels de Robert Smith. També han confirmat la seva presència en el festival Bilbao BBK Live, que se celebrarà entre el 12 i el 14 de juliol.
Segons informen els organitzadors del Primavera Sound, el veterà grup de pop sinistre anglès liderat des de fa més de tres dècades per l'inconfusible Robert Smith, oferirà un xou en què repassarà tota la seva carrera. No es tracta, doncs, d'una altra d'aquelles actuacions especials del 2011 en què la banda ha interpretat íntegrament els seus tres primers discos: Three imaginary boys (1979), Seventeen seconds (1980) i Faith (1981). Serà, això sí, el primer concert de The Cure a Barcelona des del seu pas pel Palau Sant Jordi el març del 2008 i la primera vegada que toca en un festival barceloní; encara que ja ha actuat en les edicions del 2002 i el 2005 del FIB de Benicàssim.
Notícies relacionadesAmb la incorporació de The Cure, la mostra barcelonina fa un altre pas en la seva cada vegada més evident intenció de competir en igualtat de condicions amb els altres grans festivals espanyols de pop-rock. I és que si el FIB de Benicàssim compta, per ara, amb The Stone Roses, Florence + The Machines i The Vaccines i el Bilbao BBK Live ha confirmat Radiohead, The Cure, Snow Patrol i Vetusta Morla, el Primavera Sound ja transcendeix el seu perfil de cita minoritària i especialitzada i presenta en una mateixa edició The Cure, Franz Ferdinand, Wilco i Björk.
DEL FOLK AL METAL / Fins al moment hi ha 51 artistes confirmats per a una edició que se celebrarà entre el 30 de maig i el 3 de juny. Una edició que combina veus suaus com la de la cantautora folk Buffy Sainte-Marie i bandes retronants com Slayer i Napalm Death, reposats referents del nou segle com Death Cab For Cutie, Beach House i The XX i elèctrics clàssics alternatius dels anys 80 i 90 com Yo La Tengo, Spiritualized, Shellac, Codeine, Mudhoney i els Afghan Whigs.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"