FENOMEN A YOUTUBE
India Martínez canta per a EL PERIÓDICO el seu èxit 'Vencer al amor'
La cantant cordovesa és el nou fenomen musical d'internet a Espanya
La cantantIndia Martínez s'ha convertit en el nou fenomen musical d'internet a Espanya amb una cançó,Vencer al amor, que ha volgut gravar en exclusiva per a EL PERIÓDICO en la versió més íntima. L'artista cordovesa ha aconseguit que aquesta romàntica peça arribi a més de 40.000 visites aYoutube. Per molts, es tracta de la seva carta de presentació. Però l'avala una carrera precoç i constant, que li ha permès bregar-se i créixer artísticament i personalment.
"Aquesta cançó és del meu tercer disc, per més que molts es pensin que és el primer. Jo vaig començar des de petita, gràcies a la meva afició al flamenc. I amb 11 anyets ja actuava en penyes flamenques, festivals, concursos..." Als 12 anys va quedar finalista en el programa de televisióVeo veo, i vaig començar a cantar, relata, "davant d'un públic més ampli".India Martínezexplica que la seva obertura de mires la va portar després a interessar-se per "altres músiques d'arrel", per deixar-se "influenciar per melodies de Romania, l'Índia i, sobretot, per la música àrab". Característica que ja es reflecteix en l'anterior disc,Despertar, publicat el 2008 i que li va suposar dues nominacions als Grammy Llatins.
Notícies relacionadesTrece verdades, el tercer assalt en el món discogràfic, va sortir al mercat el 27 de setembre. Però ben poc sospitava la cantant l'impacte que provocaria aquest senzill amb tant de ganxo. "L'acceptació per internet m'està sorprenent molt. Jo vaig estar treballant durant més d'un any en aquest àlbum. I vaig pensar queVencer al amor era la peça que reflectia més bé l'estat d'ànim pel qual travessava i la que havia de ser el meu primer senzill perquè reuneix condicions molt importants".India Martínez es refereix a la seva manera d'"interpretar-la", així com a "la profunditat i la veritat que inclou aquesta lletra. A més -afegeix-, passo de cantar-la xiuxiuejant i anar pujant, cosa que permet apreciar la diversitat i els matisos de la meva veu".
El tema el va voler gravar "molt nu", recolzant-se només en una guitarra. "El videoclip és molt acústic expressament, perquè volia que els que em comencen a conèixer ara ho facin amb una visió així de pròxima", explica. Una manera de presentar-se que ha provocat que ja sigui qualificada com la versió femenina de Pablo Alborán, que va començar la seva aventura penjant a la xarxa les seves pròpies gravacions, acompanyant-se ell mateix a la guitarra. ¿La molesta la comparació? "I ara!, al contrari. És amic meu i l'admiro moltíssim. A més, ja voldria jo la meitat del que ell ha aconseguit aquest any", sospira.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Obituari Mor Toni Cruz, membre de La Trinca i productor televisiu, als 78 anys
- Tennis Un imponent Alcaraz jugarà la seva tercera final seguida a Wimbledon
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida