ENTREVISTA AMB L'ACTRIU
Rosi de Palma: "No em sacrificaria per l'art"

Rossy de Palma, ahir, a BCN.
-¿En què consisteix el seu nou projecte, (des)Variaciones Goldberg?
-És unaperformance, un espectacle de dansa i de música experimental molt visual i sensorial que aprofundeix en la relació entre el poder i l'artista. LesVariaciones Goldberg les va escriure Johann Sebastian Bach per al comte Keyserlingk, que tenia insomni. L'espectacle s'inspira en el clavecinista que les tocava un cop s'ha mort el seu patró.
-És l'adéu a una tirania.
-Hi ha moltes formes d'art i jo les respecto totes però, sens dubte, l'artista que s'acosta al poder es perverteix. L'art lliure no accedeix als espai de poder. I ja sabem que els diners netegen la seva consciència a través de l'art.
-¿Én què consisteix la seva col·laboració amb el coreògraf i ballarí David Fernández en aquesta obra?
-La idea de l'espectacle és seva. Jo he col·laborat en la creació del guió, hi he fet algunes pinzellades però, sobretot, hi participo fent poesia visual, suggerint pensaments i
emocions a través d'una sèrie d'ac-cions.
-¿Per exemple?
-Hi ha una variació en què vaig caminant per l'escenari, que està cobert de sal. Camino sense tocar a terra, ficant el peu en una sabata i després en una altra. Tots són models de Christian Louboutin, que m'encanten i és amic meu. Sort que ens els ha deixat. En un altre moment de l'espectacle vaig caminant traient-me quimonos mentre camino. Van deixant un rastre darrere meu, com un ressò.
-Vostè interpreta el comte i Fernández és Goldberg. ¿Ha viscut una relació similar a la seva vida a la que narra l'obra?
-Al món hi ha gent que disfruta veient patir els altres. Ho he vist en alguns directors de cine que han intentat que travessés la línia del que és humà. Però m'hi he negat. No em sacrificaria per l'art. Un ha de saber protegir-se. Primer és la persona.
-Però quan un és jove i busca la fama és capaç de moltes coses.
-I et poden deixar traumatitzada. com Maria Schneider, a qui vaig tenir la sort de conèixer. Ho va passar fatal ambL'últim tango a París, una pel·lícula considerada una obra mestra. La pobra va haver d'aguantar el que Marlon Brando i Bertolucci van voler. Les escenes eren reals. I em va explicar que després del film la gent als bars li tirava mantega i li deia de tot.
Notícies relacionades-Ha provat cine, moda, música, dansa. ¿Quin serà el pròxim treball?
-S'estrenaran dues pel·lícules en què he participat, la francesaGigola,basada en el llibre del mateix nom, iMiss Tacuarembo, uruguaiana, de Martín Sastre. Però el pròxim treball és un projecte musical a la recerca de tessitures emocionals.
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Selectivitat 2025 Els alumnes amb les millors notes a les PAU 2025 a Tarragona: "Donen molta 'bola' a la selectivitat, però no és per a tant"
- Un problema a l’alça Catalunya imposarà multes als pacients que agredeixin sanitaris
- Cimera a la Haia Trump amenaça Espanya amb una guerra comercial: «És terrible el que ha fet. Haurà de pagar el doble»
- Les tres millors puntuacions
- L’últim acte El vell camp va dir adeu amb el comiat d’Alba i Busquets
- Lliga número 38 dels blancs El Madrid guanya la Lliga aprofitant el primer ‘match ball’
- EL MERCAT DE FITXATGES Laporta emplaça l’Athletic que no interfereixi amb Nico
- Mobilitat Renfe proposa alternatives al tall de l’R3 de Rodalies
- València / Las Palmas Un home asfixia i apunyala la seva dona i el seu fill de 2 anys