Festival de músiques avançades
Delorean reforça la sintonia pop del Sónar al CCCB
El festival va omplir el recinte diürn amb un cartell que supera la música electrònica
El grup basc va exhibir el seu bon moment amb una musculosa actuació

Delorean, ahir a la nit, a l’escenari Village del CCCB. /
El Sónar va tancar ahir a la nit la seva segona jornada diürna a cop de pop musculós i expeditiu a l'escenari Village, a la plaça interior del CCCB. La formació de Zarautz va brindar tenses recreacions d'un repertori realçat en el seu nou treball, Subiza, que li ha donat certa projecció internacional. La seva actuació va atraure un públic nombrós i va resultar una aposta funcional per culminar la programació del dia amb un menú d'impacte directe.
Delorean viu per fi un moment dolç tot i que arrossega una dècada de trajectòria no sempre compresa. El grup basc va posar dedicació en una posada en escena nerviosa i amb fons, en què va afilar un so que barreja guitarres i ritmes ballables en la tradició de New Order i les bandes de Manchester dels anys 90. Cançons de tacte robust però amb atmosferes espacials, fibres electròniques i estrofes amb poder hipnòtic.
El grup basc va posar la guinda a un programa diürn del Sónar que va comptar amb altres estridents ganxos pop que van atraure un públic abundant a les dependències del CCCB i el Macba. Al mateix escenari agitat per Delorean, el SonarVillage, hi va haver una ració de tornades saltadores amb base electro-funk a càrrec dels londinencs New Young Pony Club. Diuen que han enfosquit el seu so al seu segon disc, The optimist, però tancaves els ulls i s'hi colaven reflexos dels Blondie més ballables, Talking Heads o, millor encara, de Tom Tom Club. Un menú lleuger amb ressonàncies a la remota new wave.
ART I ASSAIG / També al SonarDôme hi va haver bombolles pop amb l'actuació de GoldieLocks, àlies de la cantant anglesa de vint anys Sarah Louise Akwisombe, que ha portat la seva proposta fins a la distingida Tate Gallery. Acompanyada de dues veus femenines més, va oferir un agradable synth-pop de baix pressupost, dotat d'un candor domèstic banal, amb empelts de hip-hop i tornades només esbossades.
En canvi, al SonarHall, King Midas Sound, amb Kevin Martin (The Bug), el poeta de Trinidad Roger Robinson i la japonesa Hitomi, va oficiar un conscienciós viatge al trip-hop dels anys 90 amb l'exposició del seu primer disc, Waiting for you. Tanta atmosfera viciada, i tanta cadència jamaicana tèrbola van fer que se'ns aparegués al CCCB el fantasma de Blue lines, el sempre recordat primer disc de Massive Attack.
L'indie-cantautor gallec Emilio José i el grup barceloní Cabo San Roque (aquest, a l'Auditori) eren altres reclams de l'oferta diürna en el tancament d'aquesta edició. En aquest punt, la 17a edició del Sónar afrontava la seva primera nit al recinte de Fira Gran Via amb reclams populars com Air, LCD Soundsystem, Plastikman i Sugarhill Gang. El festival tancarà aquesta nit les portes amb les últimes estrelles d'aquesta edició, Roxy Music, The Chemical Brothers, Jónsi i Dizzee Rascal
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Desallotjats els últims inquilins de les Cases Barates
- Debut d’Elionor i Sofia a la recepció oficial de Marivent
- Xoc entre Díaz i Ayuso pel finançament singular i el dúmping fiscal
- Temps extra per al fiscal
- El gran complex físic de Pedro Pascal: "M’horroritza veure’m així"
- Camp de Tarragona El camp i la pagesia de Tarragona s'exhibeixen a Valls per la Firagost: "Volem tornar a ser una fira referent a Catalunya"
- Explicació científica ¿Per què l’incendi de França està sent tan ràpid i devastador? Cinc claus per entendre un foc colossal
- Entre Narbona i Carcassona Una dona morta i 11.000 hectàrees cremades en un incendi sense control al sud de França
- Conflicte en potència La ronda de Sant Antoni reneix com a ‘camp de futbol’ i molesta part del veïnat