‘Joc de cartes estiu’ emprèn noves rutes de gastronomia

Marc Ribas, presentador de Joc de cartes estiu

Marc Ribas, presentador de Joc de cartes estiu / 3CAT

1
Es llegeix en minuts
Marisa de Dios
Marisa de Dios

Periodista de televisió, sèries i cultura de 'El Periódico'

Especialista en sèries i programes de televisió

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El xef Marc Ribas passa un altre estiu degustant la gastronomia catalana amb l’estrena, aquest vespre, de la novena temporada de Joc de cartes estiu (TV3 i 3Cat, 22.05 hores). El concurs culinari és un referent de la cadena després d’haver visitat més de 500 restaurants, sumat 4.000 hores de gravació i recorregut 25.000 quilòmetres, una distància superior a la que hi ha entre Barcelona i Nova Zelanda.

Aquesta temporada consta de cinc capítols temàtics i, com és habitual, un especial com a tancament, en què es mostraran els moments més destacats. En cada episodi tres parelles de restauradors competeixen per demostrar que el seu restaurant està per damunt dels seus rivals i per emportar-se els 3.000 euros del premi.

De Barcelona a Platja d’Aro

Ribas comença buscant el restaurant més romàntic de Barcelona. Per fer-ho visita locals íntims amb música en viu, clubs secrets i espais amb encant que conviden a una cita inoblidable: Cuadro Barcelona, a Sant Martí, Club61, a l’Eixample, a prop de l’Arc de Triomf, i el Gran Tonino, a Sarrià-Sant Gervasi.

En el segon episodi es desplaça fins a un dels racons més sovintejats de la Costa Brava, Platja d’Aro, on tres establiments lluitaran per demostrar que saben captivar amb la seva cuina i unes vistes espectaculars: Pura Brasa, La Tasketa del Mar i L’italianini.

Notícies relacionades

Els arrossos seran protagonistes del capítol titulat "El millor arròs del Barcelonès". En el següent, restaurants amb propostes casolanes, cuina de mercat i plats innovadors es disputaran el títol al millor local de tapes del Vallès.

L’última competició es desenvolupa al Maresme, amb una ruta gastronòmica amb tres terrasses que combinen saborós menjar, bon ambient i vistes de postal. L’estiu passat, el concurs va obtenir una espectacular mitjana del 22,3% de quota de pantalla.