Vodafone compartirà la F-1 i MotoGP amb Movistar

Alonso i Márquez seran la imatge de la nova plataforma del món del motor

 

  / KIMIMASA MAYAMA

2
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

La plataforma de televisió de Vodafone oferirà dos canals temàtics de F-1 i MotoGP, que inclouen òbviament tots els grans premis dels dos campionats, que començaran alhora, el 26 de març vinent, a Melbourne (Austràlia) els cotxes i, a Doha (Qatar), les motos.

La campanya publicitària es llançarà la setmana que ve i utilitzaran per a la promoció la imatge del bicampió del món Fernando Alonso (McLaren-Honda) i el pentacampió Marc Márquez (Repsol-Honda), els principals referents de les dues disciplines. El paquet dels dos mundials s'oferirà a un preu de 10 euros. Alonso torna d'aquesta manera a ser la imatge de Vodafone, l'empresa de telefonia que va portar com a patrocinador en la primera època de McLaren, el 2007.

Vodafone oferirà  els dos campionats del món per uns 10 euros

CURSES EN OBERT

A l'espera d'altres plataformes que podrien arribar, el Mundial de F-1 es podrà seguir el 2017, a Espanya, a través de Vodafone i Movistar, mentre que el Gran Premi d'Espanya s'emetrà en obert a TVE per a tot el territori espanyol i a TV-3 per a Catalunya. Els dos ens públics també emetran un resum d'una hora de cada gran premi dues hores després que hagi acabat cada carrera. De moment, cap dels quatre grans premis de motos que es disputen a Espanya (Jerez, Barcelona, Aragó i València), té encara televisió en obert per oferir les seves curses.

Movistar, titular dels drets del Mundial de F-1 i de MotoGP, està obligada pel Tribunal de la Competència a oferir els seus continguts prèmium a altres operadors de televisió al preu que fixa el mateix tribunal i que, en el cas dels canals de F-1 i Motociclisme, és molt inferior als 150 milions d'euros que li costen els drets i la producció dels dos canals.

LES POSSIBILITATS D'ALONSO

Notícies relacionades

En el cas de la F-1, els drets de Movistar finalitzen quan s'acabi aquesta temporada 2017 i encara no se sap res de la seva renovació. Mediapro o Mediaset també estan interessats en els drets a partir del 2018, si bé depèn del preu que fixin els nous propietaris de la F-1. No sembla que aquesta subhasta es pugui resoldre fins que el campionat completi les primeres carreres per copsar l'interès que desperta a nivell d'audiències i que dependrà molt directament de l'espectacle que puguin oferir els cotxes amb la nova reglamentació i, sobretot, del rendiment i les possibilitats del McLaren-Honda de Fernando Alonso, que no està tenint uns inicis gaires satisfactoris.

Aquest és l'últim  Aquest és l'últim any en què Movistar té la F-1 i la renovació del contracte està en suspens

El pilot asturià ha sigut i és el gran nexe entre aquest esport i els teleespectadors. El verdader valor dels drets de televisió de la F-1 a Espanya depèn directament de les possibilitats d'Alonso de lluitar pel títol. És veritat que Carlos Sainz guanya en popularitat i seguidors i també és cert que el jove madrileny està cridat a lluitar per grans objectius en el futur, però ara com ara, tot depèn del rendiment d'Alonso, que, a més --cosa que encara complica més les decisions dels operadors de televisió--, encara no ha decidit si aquesta serà la seva última temporada en actiu o seguirà alguns anys més, a McLaren o en qualsevol altre equip amb possibilitats d'èxit. En el cas del Mundial de MotoGP, Movistar encara disposa dels drets per dues temporades.