MUNDIAL DE MOTOGP
Martín: «¡Quin defalliment! He fet figa»
‘Martinator’, que va defensar fins a l’extenuació la segona plaça a l’Índia, no recorda com va ser la seva última volta, en la qual es va defensar dels atacs d’un agressiu i motivat Fabio Quartararo
El pilot de l’equip satèl·lit de Ducati ha reduït el seu desavantatge respecte a Bagnaia en el Mundial fins als 13 punts, quan encara queden en joc 259 en set grans premis

Estava tan clar que qualsevol cosa s’havia de considerar una sorpresa. Perdó, un sorpresassa. L’italià ‘Pecco’ Bagnaia, que pilota, amb gran diferència, la millor moto de la graella, no només la millor Ducati‘Desmosedici’, ja que la seva moto té coses, novetats, avantatges, que no té ni tan sols la del seu company d’equip, Enea Bastianini, era el clar favorit per repetir títol.
I no només per això, que també, sinó perquè les Aprilias i les KTM estan molt bé, molt, han millorat, però encara no són la Ducati. I no cal parlar, malgrat el seu bon comportament, ¡per fi!, en el Gran Premi de l’Índia, disputat a Buddh aquest cap de setmana, de la Yamaha i l’Honda, que no són, ni de bon tros, per aspirar ni tan sols al podi en cada carrera.
Set GP més
Així que l’aparició, que no és tal, ja que tot l’any lluita per això, del madrileny Jorge Martín (Ducati) en les quinieles del campionat ha suposat tota una rebolcada en la recta final del Mundial de MotoGP, que aquest cap de setmana corre al circuit japonès de Motegi. Resten encara set grans premis, resten encara 14 carreres, resten encara 259 punts i, després de l’error del campió ahir, a l’Índia, quan se’n va anar a terra, ell solet, quan era segon, per darrere del seu amic Marco Bezzecchi, Martín, que va acabar deshidratat però en segona posició, està a tan sols 13 punts de líder.
Bagnaia ha guanyat quatre carreres a l’esprint: Portugal, els EUA, Itàlia i Àustria. I ha aconseguit victòries grans, els diumenges, a Portimao, Jerez, Mugello, Assen i Spielberg. ‘Martinator’ també té quatre dissabtes triomfals (França, Alemanya, San Marino i l’Índia) i dues victòries enormes a Sachsenring i Misano. Però el més fort és que, en els tres últims grans premis (Barcelona, Misano i Buddh), Martín ha restat 39 punts a Bagnaia.
«Jo he fallat, sí, he comès un error, he caigut, però el meu equip no aconsegueix solucionar encara el problema que tenim en la frenada»
Campió del món de MotoGP amb Ducati
‘Pecco’, que va provocar una davallada i desesperació important en el si del seu box quan se’n va anar a terra, pressionat per Martín, quan encara no s’havia arribat a l’equador de la carrera d’ahir, va reconèixer a l’arribar al seu taller que havia comès un gran error, però va afegir: «Fa temps que aviso l’equip que tenim problemes a la nostra moto i no han sigut capaços de detectar-los i, encara menys, de solucionar-los. Tenim problemes en la frenada. Ja ho he dit».

Gino Borsoi, ‘team manager’ de l’equip Pramac, ajuda Jorge Martín a arribar al corralito al final del GP de l’Índia. /
Martín, per la seva banda, va reconèixer que el secret d’haver retallat les distàncies respecte a Bagnaia «és no fer gaire cas a la classificació i mirar de competir en cada gran premi com si fos l’últim». El pilot madrileny, que va haver de ser atès pel doctor Ángel Charte en el corralet, abans de pujar al podi, al patir una deshidratació bestial, va confessar poc després que ja estava recuperat del tot.
«No sé què ha passat. No és un problema de la meva preparació ni tampoc de nutrició, ja que compleixo al peu de la lletra la meva alimentació», va comentar al baixar del podi. «Simplement, com solen dir els ciclistes, he fet figa, he patit un defalliment, però ja està oblidat».
«La deshidratació no ha sigut un problema de nutrició ni de la meva preparació. Ha passat i ja està. Superat. Anem al Japó a continuar lluitant»
Piloto de l’equip Pramac Ducati
Martín va explicar que, en l’última volta, quan va estar lluitant, gairebé xocant els seus carenats amb Fabio Quartararo (Yamaha) per mantenir la segona plaça («qui sap, potser aquests quatre punts ens donen el títol al final»), no es va assabentar de res, gairebé no ho recordo. «No sé, de veritat, què he fet ni com ho he fet. Entre que se m’ha abaixat la cremallera de la granota i me l’he hagut d’apujar i m’he deshidratat, no puc recordar ni el seu avançament ni la meva bestialitat per superar-lo de nou».
El líder de l’equip satèl·lit Pramac Ducati va reconèixer que la caiguda de ‘Pecco’ «m’ha permès, no només salvar els mobles, sinó acostar-me a ell i, sí, tal com he acabat jo, gairebé per terra, puc estar ben content».
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Previsió del Meteocat Catalunya activa desenes d’avisos grocs per intensitat de pluges per a les pròximes 48 hores