NOVA SORTIDA D’HONDA
Àlex Márquez correrà, la temporada vinent, amb una Ducati de Gresini
El pilot català d’Honda, de 26 anys, ja sabia que no continuaria amb la seva marca i ha mirat d’aconseguir una moto guanyadora per a la temporada vinent
El germà del Marc se’n va de la firma japonesa «amb el cap ben alt», ja que creu que ha treballat molt amb una moto que s’ha demostrat que és inferior a totes les altres
Es continuen produint els moviments de cara a la temporada vinent en el Mundial de MotoGP. L’equip del difunt Fausto Gresini, molt de moda dirigit per la seva dona Nadia Padovani, ha fitxat, per a la pròxima campanya, el català Àlex Márquez, de 26 anys, doble campió del món de Moto3 i Moto2, que formarà parella amb el jove italià Fabio di Giannantonio, de 23 anys, que està quallant una bona campanya en el ‘team’ italià, tot i que no a l’altura del seu company Enea Bastianini, guanyador de tres grans premis i qui tothom situa el 2023 com a nou company, en l’equip oficial de la fàbrica de Borgo Panigale, de Pecco Bagnaia.
Cal canviar
Notícies relacionadesEl petit dels Márquez, que ahir en les seves declaracions després dels últims entrenaments del Gran Premi dels Països Baixos, que s’estan celebrant a Assen, no va voler anunciar el seu canvi d’equip i marca, sí que va criticar durament Honda per la pèssima moto que ha posat en mans dels seus quatre pilots oficials (Marc Márquez, Takaaki Nakagami, Pol Espargaró i ell mateix). «Una fàbrica tan gran com Honda també necessita canvis, perquè els responsables del Japó volen canvis. Passi el que passi», va dir ahir l’Àlex, «jo ho acceptaré i, si he de marxar d’Honda, me n’aniré amb el cap molt alt, perquè sempre he donat el 100% en la pista».
Honda, desesperada
El petit dels Márquez, que va assegurar en aquestes mateixes declaracions que «cal tenir paciència, molta paciència, més que mai, amb el Marc, que està molt il·lusionat que aquesta quarta operació al braç dret sigui la definitiva i funcioni», va assegurar que «la gent d’Honda, la del Japó i la que venen als circuits, són els primers que s’han adonat que necessiten canvis importants, potser de pilots o enginyers, o canviar, com va reconèixer Alberto [Puig] (‘team manager’), la manera de treballar, a la fàbrica i als circuits. Ells saben que han de canviar coses, ja que han arribat fàbriques europees, com KTM, Aprilia i Ducati, que han canviat la manera de treballar i, en aquests moments, estan un pas per davant».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Literatura La meva gran sorpresa de Sant Jordi
- La tribuna Gest poc coherent
- Investigació al gegant asiàtic La UE obre un nou front contra la Xina per les traves a material sanitari europeu
- Millora de les previsions Iberdrola accelera cap a un altre any rècord al duplicar el benefici
- Energia solar Endesa vol «seguretat jurídica» davant l’oposició a les renovables