NOVA SORTIDA D’HONDA
Àlex Márquez correrà, la temporada vinent, amb una Ducati de Gresini
El pilot català d’Honda, de 26 anys, ja sabia que no continuaria amb la seva marca i ha mirat d’aconseguir una moto guanyadora per a la temporada vinent
El germà del Marc se’n va de la firma japonesa «amb el cap ben alt», ja que creu que ha treballat molt amb una moto que s’ha demostrat que és inferior a totes les altres

Es continuen produint els moviments de cara a la temporada vinent en el Mundial de MotoGP. L’equip del difunt Fausto Gresini, molt de moda dirigit per la seva dona Nadia Padovani, ha fitxat, per a la pròxima campanya, el català Àlex Márquez, de 26 anys, doble campió del món de Moto3 i Moto2, que formarà parella amb el jove italià Fabio di Giannantonio, de 23 anys, que està quallant una bona campanya en el ‘team’ italià, tot i que no a l’altura del seu company Enea Bastianini, guanyador de tres grans premis i qui tothom situa el 2023 com a nou company, en l’equip oficial de la fàbrica de Borgo Panigale, de Pecco Bagnaia.
Cal canviar
Notícies relacionadesEl petit dels Márquez, que ahir en les seves declaracions després dels últims entrenaments del Gran Premi dels Països Baixos, que s’estan celebrant a Assen, no va voler anunciar el seu canvi d’equip i marca, sí que va criticar durament Honda per la pèssima moto que ha posat en mans dels seus quatre pilots oficials (Marc Márquez, Takaaki Nakagami, Pol Espargaró i ell mateix). «Una fàbrica tan gran com Honda també necessita canvis, perquè els responsables del Japó volen canvis. Passi el que passi», va dir ahir l’Àlex, «jo ho acceptaré i, si he de marxar d’Honda, me n’aniré amb el cap molt alt, perquè sempre he donat el 100% en la pista».
Honda, desesperada
El petit dels Márquez, que va assegurar en aquestes mateixes declaracions que «cal tenir paciència, molta paciència, més que mai, amb el Marc, que està molt il·lusionat que aquesta quarta operació al braç dret sigui la definitiva i funcioni», va assegurar que «la gent d’Honda, la del Japó i la que venen als circuits, són els primers que s’han adonat que necessiten canvis importants, potser de pilots o enginyers, o canviar, com va reconèixer Alberto [Puig] (‘team manager’), la manera de treballar, a la fàbrica i als circuits. Ells saben que han de canviar coses, ja que han arribat fàbriques europees, com KTM, Aprilia i Ducati, que han canviat la manera de treballar i, en aquests moments, estan un pas per davant».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos