UN ACCIDENT ESGARRIFÓS
Zarco: «Jo no soc un boig que va amb moto»
El pilot de Ducati lamenta els fets, però insisteix que la seva maniobra no va ser ni forçada «ni, molt menys, una bogeria» i demana perdó a Morbidelli i Rossi
Morbidelli diu que el francès és «un mig assassí» i tant el 'Doctor' com Aleix Espargaró i Dani Pedrosa qüestionen l'estil agressiu de Johann Zarco
rozas54516781 serie accidente zarco austria johann zarco desesperado junto200817104251
El francès Johann Zarco (Ducati), de 30 anys, bicampió del món de Moto2, pilot de l’equip Esponsorama Racing de Raúl Romero i que compta amb l’expilot de Superbikes, Rubén Xaus, com a director esportiu, es va presentar amb una mica de retard ahir a la conferència de premsa posterior al Gran Premi d’Àustria, celebrat al Red Bull Ring, i on una maniobra una mica arriscada (o molt arriscada, segons els seus companys de la graella de MtoGP) va provocar una caiguda amb l’italobrasiler Franco Morbidelli (Yamaha), sense conseqüències greus físiques per als dos, però que va poder costar-li la vida tant a Valentino Rossi (Yamaha) com a Maverick Viñales (Yamaha), ja que la moto del francès, 160 quilos, va creuar la pista a més de 250 km/h, a un metre d’altura, i fregant els dos pilots del ‘team’ oficial de Yamaha.
Zarco, que ja havia tingut una topada també criticada, a Brno, quan va tirar Pol Espargaró (KTM), va demanar disculpes a tothom i, per descomptat, va sortir al pas de les crítiques d’Aleix Espargaró (Aprilia), que va demanar que, finalment, fos durament sancionat «perquè sempre que es produeix un embolic, hi és ell» (idea compartida per Dani Pedrosa, pilot emprovador de KTM), del mateix Morbidelli que el va qualificar de «mig assassí» i del ‘Doctor’, que va reconèixer haver «arriscat la vida» i, sí, va qualificar de «boig perillós» Zarco.
Franco Morbidelli, assegut a la pista després del seu terrible accident a Àustria. /
«He parlat amb Morbidelli a la clínica del circuit ja que ens estaven atenent als dos junts i, després, he anat a parlar amb Valentino per espai de deu minuts, i als dos els he demanat disculpes, estem tots sans ¡per sort! i el que sí que els he dit i reiterat és que jo no soc un boig que va amb moto. Vaig superar Franco, no podia anar-me’n a la dreta, no hi havia espai, vaig mirar de mantenir la línia a l’esquerra i, de sobte, Morbidelli em va tocar i tots dos ens en vam anar a terra, amb tan mala sort que les nostres motos van sortir disparades i van estar a punt de provocar una desgràcia.»
«Jo tenia més motor que Morbidelli, el vaig passar en la recta, després vaig lluitar per mantenir la línia i ell em va tocar i ens en vam anar a terra»
Pilot de Ducati a l’equip Esponsorama Racing
«Estic bé, em vaig posar gel al braç i canell dret, també tinc un cop molt fort al maluc, però no tinc res trencat. Hi havia por tant per Franco com per mi, no és un lloc normal per xocar», va dir en declaracions després de la carrera. «Jo tenia més motor que ell, vaig aprofitar per passar-li en la recta i ho vaig avançar per l’esquerra on hi havia alguna cosa d’espai. Després quan vaig frenar vaig lluitar per mantenir aquesta línia a l’esquerra i ell es va sorprendre, em va tocar i vam volar», va afegir explicant l’accident.
Zarco, que, en aquestes carreres, s’està jugant el seu futur, sobretot després que el veterà subcampió del món de MotoGP, l’italià Andrea Dovizioso, recent guanyador a Àustria, acaba d’anunciar que no seguirà a l’equip oficial Ducati, la marca que té contractat al francès, l’any vinent, creu que la seva maniobra no va ser «una bogeria com diuen ells, perquè em sentia molt fort, la meva moto corria més que la de Morbidelli i per això vaig poder avançar Franco».
Estat en el qual va quedar la Ducati de Johann Zarco després del seu accident. /
El pilot de l’equip ‘satèl·lit’ de la firma de Borgo Panigale s’estranya que ‘Morbido’ fes les declaracions que va fer «després que parléssim a la clínica i ens acomiadéssim amb una abraçada i també que ‘Vale’ assegurés que la maniobra que havia fet era per espantar i arraconar Franco. «No vaig voler bloquejar Morbidelli», insisteix Zarco. «Quan el vaig passar, vaig intentar quedar-me a l’esquerra per tots els mitjans, i després vaig frenar, però Franco em va tocar i tots dos vam acabar a terra. El pitjor és que les dues motos van sortir disparades i gairebé es carreguen a Valentino i Viñales».
La bona notícia és que, malgrat el brutal accident, els dos pilots van poder sortir pels seus propis mitjans, caminant, i tots dos han sigut declarats aptes per a la carrera del pròxim cap de setmana: «Ara tinc un parell de blaus, un al braç i un altre a prop del maluc, i tinc el canell dret adolorit, però per sort res trencat. L’important és que Franco i ‘Vale’ no van resultar ferits, em vaig interessar pel seu estat immediatament».
- Mobilització del món musical Serrat i Estopa, units per València
- Abusos sexuals en l’església Primera condemna per pederàstia contra un monjo de Montserrat
- Planificació territorial Més de 40 càmpings es troben en zona inundable
- URBANISME El 32% de ciutats de BCN excedeix la densitat "òptima" per viure
- La recuperació d’una estrella blaugrana ¿Què li passa a Salma Paralluelo?
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Ciment En un lloc segur
- PP valencià ¿Per què no dimitirà Mazón?
- Dana El fang arriba a Génova